| کد خبر: 266776 |

ورود اولین محموله ترانزیتی ریلی از ترکیه به بندر امیرآباد

مدیرکل بندر امیرآباد از تخلیه ۱۳ واگن حامل ۱۲۲۰ عدل پنبه و الیاف که از طریق ریل از کشور ترکیه و مرز بازرگان به بندرامیرآباد وارد شده بود خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بندر امیرآباد از تخلیه ۱۳ واگن حامل ۱۲۲۰ عدل پنبه و الیاف که از طریق ریل از کشور ترکیه و مرز بازرگان به بندرامیرآباد وارد شده بود خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی موسی پور از تخلیه ۱۳ واگن حامل ۱۲۲۰ عدل پنبه و الیاف که از طریق ریل از کشور ترکیه و مرز بازرگان به بندر امیرآباد وارد شده بود خبر داد و گفت: با ارائه خدمات مطلوب و با هدف ایجاد تنوع کالا جهت ترانزیت، صادرات و واردات، این محموله توسط ریل به بندر امیرآباد وارد شد و در انبارهای بندر برای واردات قطعی و عرضه به بازار مصرف تخلیه شد.

محمدعلی موسی پور اشاره کرد، ماحصل تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده در قالب نشست های تخصصی با صاحبان کالا و تجار به نتیجه رسید که این محموله توسط ریل به بندر امیرآباد وارد شد و مقرر است پس از ارزیابی و انجام محاسبات، تشریفات گمرکی و برآورد هزینه های مترتب بر کالا و مقرون به صرفه بودن، و همچنین حجم بالای کالا و حساسیت در حمل آن با توجه به شرایط جوی، حمل و نقل ریلی به جای حمل جاده ای جایگزین گردد.

وی با ابراز خرسندی از رونق حمل ریلی کالا به تنها بندر شمال کشور که از این مزیت برخوردار است اظهار داشت، ارائه خدمات مطلوب دستگاه های اجرایی همانند بنادر و دریانوردی، راه آهن و گمرک می تواند نقش به سزایی در رونق و گسترش حمل ریلی کالا جهت صادرات و ترانزیت داشته باشد و بررسی های به عمل آمده نشان می دهد صاحبان کالا و تجار به حمل ریل پایه روی آورده و ترغیب شدند.

مدیرکل بندر امیرآباد کوتاه شدن زمان حمل و نقل، صرفه جویی در مصرف سوخت و ارتقا بهره وری، کاهش آلودگی زیست محیطی و سوانح و تلفات جاده ای و حفظ کیفیت محصولات را از جمله مهمترین مزایای روش حمل و نقل ریلی عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.