| کد خبر: 266156 |

اتمام عملیات حفاری ۳۹ رشته تونل به طول ۱۷ کیلومتر در راه آهن چابهار-خاش

اتمام عملیات حفاری ۳۹ رشته تونل به طول ۱۷ کیلومتر در راه آهن چابهار-خاش با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان سیستان و بلوچستان اعلام شد.

تین نیوز

اتمام عملیات حفاری ۳۹ رشته تونل به طول ۱۷ کیلومتر در راه آهن چابهار-خاش با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان سیستان و بلوچستان اعلام شد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش که روز سه شنبه پنجم دی ماه با هدف بازدید و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه جاده ای و بندری به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، از روند احداث ابر پروژه ریلی چابهار-زاهدان نیز بازدید کرد و با حضور وی اتمام عملیات حفاری ۳۹ رشته تونل به طول ۱۷ کیلومتر در راه آهن چابهار-خاش اعلام شد.

 گفتنی است، پروژه احداث راه آهن چابهار - زاهدان، به طول ۶۳۱ کیلومتر بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب در شرق کشور و در امتداد جاده چابهار به زاهدان قرار گرفته است. طبق مطالعات انجام شده سرعت طرح ۹۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار های باری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار های مسافری است.

راه آهن زاهدان به سرخس، دومین اقدام در طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال به جنوب است که بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان  تنها بندر اقیانوسی منطقه را به اصلی ترین مرز ترانزیت ریلی کشور یعنی سرخس متصل می سازد و ترکمنستان و چهار کشور دیگر آسیای مرکزی را از طریق خطوط ریلی به اقیانوس هند متصل می کند. به گونه ای که می توان گفت این راه، اقیانوس هند را به آسیای مرکزی پیوند می دهد.

این خط ریلی از چابهار آغاز و با عبور از ایرانشهر، خاش، زاهدان، نهبندان، بیرجند، قاین و گناباد از طریق ایستگاه کالشور در حوزه شهرستان تربت حیدریه به راه آهن بافق - مشهد متصل می شود و با بهره برداری از این طرح، استان سیستان و بلوچستان از چند مسیر به راه آهن سراسری جمهوری اسلامی و چندین کشور همسایه ایران متصل می شود.

این گزارش یادآور می شود، در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ خط ریلی زاهدان - خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر به بهره برداری رسید و با تکمیل راه آهن خاش-چابهار، بندر شهید بهشتی به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی متصل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.