| کد خبر: 257023 |

زمان فعالیت قطار حومه ای مازندران تغییر کرد

سرپرست اداره کل راه آهن شمال۲ کشور مستقر در مازندران از تغییر زمان فعالیت قطار حومه ای این شرکت همزمان با تغییر ساعت کار ادارات خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راه آهن شمال۲ کشور مستقر در مازندران از تغییر زمان فعالیت قطار حومه ای این شرکت همزمان با تغییر ساعت کار ادارات خبر داد.

برنامه حرکت قطارهای حومه ای راه آهن شمال در بهار 1402

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رحمان معصومی افزود : شرکت راه آهن شمال ۲ کشور برنامه زمان بندی حرکت قطارهای حومه ای این مجموعه را که شامل سه قطار حومه ای می شود اعلام کرده و براساس برنامه ارایه شده یکی از این قطارهای حومه ای از این پس حدود یک ساعت زودتر به ایستگاه های مسیر وارد و مسافران را سوار می کنند.

وی ادامه داد : براین اساس اولین قطار حومه ای مازندران که پیشتر ساعت پنج صبح از ایستگاه پل سفید به عنوان ایستگاه آغازین مسیر حرکت می کرد در برنامه زمانبندی جدید ساعت چهار بامداد حرکت خود را از این منطقه آغاز می کند.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال ۲ کشور اظهار داشت : فقط برنامه همین قطار حومه ای این شرکت تغییر کرده است و با رایزنی هایی که با راه آهن در حال انجام است بنا داریم تا مسیر بازگشت یکی از قطارهای حومه ای را تغییر دهیم تا کارکنان با قطاری که به محل کار خود می آیند بتوانند به محل سکونت خود بازگردند.

وی اعلام کرد : در صورت اخذ موافقت در این خصوص زمان جدید بازگشت این قطار حومه ای نیز به مسافران اطلاع داده می شود.

مسافران قطار حومه ای مسیر گرگان به پلسفید و بالعکس برای اطلاع از تغییر ساعت حرکت این قطارها با ارسال شماره ۸ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۰۰ از این تغییرات به صورت ارسال پیامک از سوی راه آهن مطلع شوند.

راه آهن شمال به عنوان بخشی از خطوط ریلی سراسری از سال ۱۳۱۶ فعالیت خود را آغاز کرد که از نظر قدمت جزء شبکه ریلی قدیمی کشور به شمار می رود و مسیر ۳۳۱ کیلومتری راه آهن شمال از خروجی گرمسار در استان سمنان آغاز می شود و تا ورودی ایستگاه گلوگاه در مازندران ادامه دارد و در طول مسیر ۲۲ ایستگاه برای سوار و پیاده کردن مسافران دارد.

سه قطار حومه ای روزانه در مسیر پل سفید به بندرترکمن تردد می کنند و در هر قطار در یک مسیر رفت و یا برگشت بیش از ۳۰۰ مسافر از طریق آن قابل جا به جایی است.

قطارهای حومه ای از سرویس های حمل و نقل ریلی مسافری هستند، که در درجه اول بین مراکز شهرها مورد استفاده قرار می گیرند. این قطارها، قطارهایی هستند که در شعاع ۱۰۰ کیلومتری یک کلان شهر و برای دسترسی ساکنین شهرهای اقماری به این کلان شهر مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر مسافرین قطارهای حومه ای با هدف رفتن به سر کار و برگشت به خانه این قطار را مورد استفاده قرار می دهند.

حرکت به موقع در سفر به سمت کلانشهر، سرعت بالا، حداقل توقف در ایستگاه بین راهی از ویژگی های این قطار در وضعیت ایده آل است.

پیش از این سرپرست اداره کل راه آهن شمال ۲ اعلام کرد که پارسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق قطارهای راه آهن شمال جابه جا شدند که از این تعداد جا به جایی ۷۶۱ هزار نفر از طریق ریل باس ها یا همان قطار حومه ای انجام شده است.

رحمان معصومی با اشاره به اینکه جابجایی مسافران از طریق حمل و نقل ریلی در راه آهن شمال امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است، افزود: پارسال حدود ۸۰۰ هزار مسافر از این طریق جابجا شدند.

پیشتر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفته بود که ساعت کار ادارات و بانک های این استان از ۱۵ خرداد امسال از ۶ صبح آغاز می شود.

امید محبی افزود: پیرو نامه شماره ۴۰۳ مورخ ۱۴۰۲/۱/۵ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور، منضم به تصویب نامه شماره ۲۴۳۱۸۷ / ت ۶۱۰۱۱ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۸ هیئت وزیران در خصوص تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی، ضمن توصیه موکد به رعایت صرفه جویی در منابع، به اطلاع می رساند که ساعات کاری کلیه دستگاه اجرایی، نهادها، شرکت های دولتی، موسسات عمومی غیر دولتی و شهرداری های استان از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۵ لغایت ۱۴۰۲/۶/۱۵ در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۳ و روز کاری پنجشنبه از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۲ و شرکتها، مراکز آموزشی و دانشگاه ها که در روز پنجشنبه تعطیل می باشند از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۴:۴۵ تعیین می گردد.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس ساعت کار بانکهای استان مازندران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۳:۳۰ (ویژه کارکنان) و ۶:۳۰ تا ۱۳ (ویژه مشتریان) و در روز پنج شنبه نیز از ساعت ۶ صبح تا ۱۲:۳۰ (ویژه کارکنان) و از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۲ (ویژه مشتریان) اعلام می گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران تصریح کرد: ساعت کار مراکز درمانی و سایر مراکز خدمات رسان که مکلف به ارائه خدمات مناسب و شبانه روزی به مردم هستند از این قاعده مستثنی می باشند.
وی تصریح کرد: دمای محیط کار حداقل در ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم شده و سیستم های سرمایشی یک ساعت قبل از تعطیلی ادارات (ساعت ۱۲ ظهر) خاموش شود.
محبی افزود: روشنایی داخل ساختمان تا حد امکان کاهش و روشنایی محوطه بیرونی در این بازه زمانی به حداقل برسد.
این مقام مسوول اضافه کرد: دستگاه های اجرایی مکلفند در ساعات اداری نسبت به کاهش مصرف انرژی ۳۰ درصد نسبت به دوره پایه سال ۱۴۰۱ و همچنین ۶۰ درصد مصرف در ساعات غیراداری اقدام نمایند.
محبی تصریح کرد: دستگاه ها با استفاده از مولدهای اضطراری خود، در ساعات پیک تابستان (ساعت ۱۲ تا ۱۸) بار مصرفی تامین کنند و با هماهنگی شرکت توزیع برق استان جهت بازدید، نصب کنتور و تامین سوخت مورد نیاز مولد اقدام شود و مسوولیت اجرای تمامی مفاد این بخشنامه برعهده بالاترین مسئول هر دستگاه می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.