| کد خبر: 235860 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران تاکید کرد:

◄ مالکان هر چه سریعتر در سامانه املاک و اسکان ثبت اطلاعات کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران تاکید کرد: مالکان و مستاجران تا پایان مهرماه سال جاری مهلت ثبت نام و خود اظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور دارند.

تین نیوز
مازندران - علی جعفری گرجی| مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران تاکید کرد: مالکان و مستاجران تا پایان مهرماه سال جاری مهلت ثبت نام و خود اظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور دارند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اعلام این خبر افزود: از روز 20 فروردین سامانه جامع املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir که در اختیار کلیه سرپرستان خانوارهای شهری و روستایی جهت درج مالکیت و اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) قرار گرفته بود، و با توجه به شیوع کرونا مهلت ثبت نام و خود اظهاری در سامانه مذکور تا پایان مهرماه سال جاری تمدید گردید.
دکتر نظری تصریح کرد : با این حال همه سرپرستان خانواری که موفق به ثبت‌نام در تاریخ اعلام شده نشدند، می‌توانند تا پایان مهر ماه نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند.
دکتر نظری از مزایای ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان را زمینه ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن، تنظیم بازار مسکن و امکان اجرای سیاست های مطلوب دولت از جمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه های هدفمند برشمرد و افزود: افزایش دقت برنامه ریزی اقتصادی در بخش مسکن از دیگر مزایای ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان است و ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان فروش یا اجاره یک واحد مسکونی به چند فرد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.
مدیر کل راه و شهرسازی مازندران در بخش دیگری از صحبت های خود به تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات ملک اشاره کرد و گفت: در صورت عدم ثبت اطلاعات ملک و برابر الزامات قانونی، آن واحد مسکونی خالی تلقی می شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می شود. همچنین هر زمانی که نیاز به اخذ مفاصاحساب مالیاتی برای ملک مورد نظر باشد، مالک آن واحد مسکونی مکلف به پرداخت جرائم مالیاتی در خصوص ملک خواهد بود.
دکتر نظری افزود: به موجب قانون، ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب، صدور چک، خرید انشعابات برق، آب و فاضلاب منوط به ثبت اطلاعات در سامانه بوده و بسیاری از خدمات بر اساس آدرس مندرج در سامانه به ساکنین ارائه خواهد شد.
عدم ثبت اطلاعات و خود اظهاری در سامانه ممکن است مشکلات عدیده ای برای خانوارها (چه ساکن و چه مالکی که خود اظهاری نکرده باشد) در استفاده از خدمات ایجاد می کند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: از دیگر تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات ملک، این است که وزارت نیرو مکلف است تعرفه برق کنتور این املاک را در بالاترین پلکان قیمتی محاسبه کند.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.