| کد خبر: 225891 |

تندباد با سرعت ۹۴ کیلومتر مازندران را در نوردید

وزش باد شدید که بامداد امروز پنجشنبه مازندران را درنوردید در برخی ایستگاه‌های هواشناسی به سرعت حدود ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

تین نیوز

وزش باد شدید که بامداد امروز پنجشنبه مازندران را درنوردید در برخی ایستگاه‌های هواشناسی به سرعت حدود ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت: براساس پیش بینی  ها که در اطلاعیه نارنجی  پیشتر  اعلام شده بود، بارش برف و باران به همراه وزش باد در این استان  از شب گذشته شروع شد به طوری به بیشترین سرعت ورزش باد با ۹۴ کیلومتر بر ساعت از ایستگاه دشت‌ناز در شهرستان میاندورد گزارش شده است.

محمدرضا رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همچنین پس از دشت ناز بیشترین سرعت ورزش باد در این استان مربوط به شهرهای در ایزد شهر در غرب این استان نیز با ۸۶ کیلومتر ، آمل ۷۶ و بابلسر و گلوگاه نیز ۷۲ کیلومتر بود.

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی ناپداری جوی در استان مازندران به صورت بارش باران و برف و باد تا اوایل روز جمعه ادامه خواهد داشت و پس از آن آسمان استان به تدریج صاف و با کاهش محسوس دمای شبانه ادامه خواهد داشت.

عدم گزارش خسارت طوفان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نز درباره خسارات احتمالی وزش باد بامدادی امروز گفت: تاکنون گزارشی از خسارت های احتمالی ناشی از تند باد در این استان به ستاد مدیریت بحران استانداری نرسیده است.

علی اصغر احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این هواشناسی استان مازندران و ستاد مدیریت بحران نسبت به وزش تندباد و کاهش محسوس دما هشدارهای لازم را به مردم و دستگاههای خدمات رسان ارائه کردند و استان نیز تا حد زیادی در آمادگی کامل قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه خسارت های احتمالی ناشی از تندباد به ستاد مدیریت استانداری مازندران اعلام شود، در اختیار رسانه ها و افکار عمومی و سایر مسوولان اجرایی برای خدمات رسانی و اقدام بعدی قرار می گیرد.

هواشناسی مازندران در اطلاعیه نارنجی روز دوشنبه ۲۹ دی ماه پیش‌بینی کرد که از بعد از ظهر روز چهارشنبه سامانه سرد و بارشی از سمت غرب وارد استان خواهد شد و تا اواخر روز تمامی نقاط استان را در برمی‌گیرد.

براساس  این گزارش این سامانه جوی با بارش متناوب باران برای مناطق جلگه ای و بارش برف برای مناطق کوهستانی همراه است و  دمای هوا استان نیز با کاهش محسوس مواجه خواهد شد .

طبق این گزارش دریای خزر نیز در این مدت مواج و توفانی بوده و برای هرگونه فعالیت دریایی توصیه نمی شود. ارتفاع امواج نیز در پس کرانه حدود ۲متر پیش‌بینی شده است.

هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در شهرهای ساحلی و جلگه ای و همچنین بالا آمدن آب روخانه ها هشدار داد و برای مناطق و مسیرهای کوهستانی نیز مه گرفتگی شدید، کاهش دید، اختلال در تردد، لغزندگی و یخ زدگی پیش بینی کرد و از مردم خواست تا از تردد غیر ضرور در محورهای برفگیر و زمستانی خوددا ری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.