| کد خبر: 223836 |

حوادث رانندگی در جاده‌های مازندران پنج درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای مازندران گفت که حوادث رانندگی در جاده‌های استان با وجود کاهش ترددها در سال جاری ، پنج درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای مازندران گفت که حوادث رانندگی در جاده‌های استان با وجود کاهش ترددها در سال جاری ، پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز، عباسعلی نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آمار وقوع تصادف از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه را چهار هزار و ۹۳۴ فقره اعلام کرد و افزود که پارسال در این مدت چهار هزار و ۷۰۶ فقره تصادف رخ داده بود.

وی دلیل افزایش تصادفات را ذکر نکرد ولی گفت که در این مدت آمار ترددهای جاده ای در استان در مجموع ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

نجفی آمار ترددهای جاده ای استان را هم در این مدت ۳۸۲ میلیون اعلام کرد. آمار ترددهای جاده ای مازندران در مدت مشابه سال قبل ۴۳۲ میلیون اعلام کرد.

وی میزان کاهش تردد در جاده های اصلی استان را هم حدود ۲۲ درصد اعلام کرد و گفت : در این مدت در محورهای اصلی استان ۲۹ میلیون و ۷۶۹ هزار تردد ثبت شد در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۳۸ میلیون و ۲۱۱ هزار تردد بود.

کاهش ۲۱ درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات 

مدیرکل راهداری مازندران همچنین گفت که در سال جاری آمار کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی در راه های این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کمتر شد.

وی افزود : همچنین آمار تصادفات منجر به فوت استان مازندران نیز در این مدت نسبت به مشابه سال قبل نیز ۱۹ درصد کاهش یافت.

نجفی تعداد تصادفات منجر به فوت مازندران را  در سال جاری ۲۳۸  فقره و در مدت مشابه سال قبل ۲۹۳ فقره  اعلام کرد و اظهار داشت : در سال جاری براثر این سوانح ۲۶۱ نفر در جاده های برون و درون شهری و راههای روستایی استان جان خود را از دست دادند.

وی آمار کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی را در مدت مشابه سال قبل ۳۳۱ نفر اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران  اجرای طرح های چهارخطه محورهای اصلی ، رفع نقاط حادثه خیز و تجهیزات جدا سازی محورها ( گادریل ) ، تجهیز جاده های استان به  دوربین های نظارت تصویری کنترل سرعت را عامل اصلی در کاهش سوانح رانندگی منجر به فوت اعلام کرد.

نجفی  تاثیر محدودیت های کرونایی بر کاهش تردد را در کم شدن آمار کشته شدگان سوانح  رانندگی کم اثر دانست و اظهار داشت : با کاهش ترافیک در سطح محورها، احتمال افزایش سرعت خودروها و شدت تصادفات بالا افزیش خواهد یافت که حتی می تواند آمار فوتی ها را بیشتر کند.

وی گفت که هم اکنون ۴۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری ، سرعت خودروها در محورهای اصلی استان مازندران پایش می شود.

بر اساس آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  استان مازندران در چهار سال متوالی ۹۵ تا ۹۹ در کاهش فوتی های ناشی از تصادفات در بین چهار استان اول قرار گرفته است و  پیش بینی می شود این رویه برای سال جاری نیز ادامه یابد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن محورهای اصلی تشکیل می دهد. سالانه ۱۱ تا ۱۳ درصد از تردد استانی در این محورها انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.