| کد خبر: 220937 |

کاهش ۱۷ درصدی تلفات جاده ای در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به فوت ۲۹۳ نفر براثر تصافدات جاده ای در استان گفت: این میزان نسبت به شش ماه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به فوت ۲۹۳ نفر براثر تصادفات جاده ای در استان گفت: این میزان نسبت به شش ماه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی عباسی اظهار داشت: در شش ماهه امسال تعداد ۲۹۳ نفر شامل ۲۴۳ مرد و مابقی زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشت.

عباسی با بیان اینکه در کلیه محورها (محور برون شهری، برون شهری، راه روستایی) شاهد کاهش آمار بودیم، تصریح کرد: جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۲۰۴ مورد و محور درون شهری با ۸۹ فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی ادامه داد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری با ۴۷، آمل با ۴۵ و بابل با ۳۵ مورد بیشترین و شهرستان گلوگاه با ۳ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در شش ماه امسال، ۶ هزار و ۴۸۵ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.