| کد خبر: 217900 |

۴۶ موتورسوار در حوادث ترافیکی مازندران فوت کردند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران شمار تلفات موتورسواران در حوادث ترافیکی طی سال جاری را ۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد پنج درصدی داشته است.

تین نیوز

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران شمار تلفات موتورسواران در حوادث ترافیکی طی سال جاری را ۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد پنج درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی عباسی تعداد کشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی در چهار ماهه سالجاری را ۴۶ نفر مرد اعلام کرد و افزود: که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۷ درصد از فوت شدگان در محور برون شهری و راه روستایی و مابقی در محور درون شهری به وقوع پیوست، تصریح کرد: ساری با تعداد ۱۰، آمل با ۷ و نکا با ۶ نفر بیشترین و شهرهای بابلسر، میاندرود، محمود آباد و گلوگاه هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

وی افزود: همچنین بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان، بیشترین فوتی در خرداد و تیر ماه با ۱۵ فوتی و بعد از آن فروردین با ۹ و اردیبهشت با ۷ مورد ثبت شده است و بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۱۷ فوتی و کمترین گروه سنی بین ۴۱ تا ۵۰ سال با دو فوتی بوده است.

عباسی با اشاره به اینکه تعداد ۷۷ نفر در چهار ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۶ درصد آن مربوط به موتور سوارها هست، افزود: شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در چهار ماهه ماهه سال جاری بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.