| کد خبر: 213412 |

کاهش ۲۵ درصدی فوتی های رانندگی در محورهای برون شهری مازندران

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مازندران از کاهش ۲۵ درصدی فوتی های سر صحنه تصادفات رانندگی طی ۲ ماه ابتدایی سالجاری در محورهای برون شهری این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مازندران از کاهش ۲۵ درصدی فوتی های سر صحنه تصادفات رانندگی طی ۲ ماه ابتدایی سالجاری در محورهای برون شهری این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش متوالی چهارساله در فوتی های ناشی از تصادفات ترافیکی در راه های برون شهری و روستایی شده است .

وی اظهار داشت : براساس آمارمنتشره از سوی پلیس راه استان ،علل تامه وقوع تلفات جاده‌ای،۳۷ درصد تخطی ازسرعت مطمئنه،  ۲۸درصد عدم توجه به جلو، ۸ درصدعدم رعایت حق تقدم، ۷درصد انحراف و تجاوز به چپ، ۵ درصد خستگی و خواب آلودگی، ۵ درصد حرکت خلاف جهت و مابقی سایرموارداعلام شده است.

عباسعلی نجفی در ادامه افزود : هر ساله در شش ماه اول سال به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین تعطیلات تابستانی شاهد حجم گسترده ای از سفر های بومی و غیر بومی در سطح استان و در نتیجه افزایش تصادفات و فوتی های رانندگی هستیم که خوشبختانه در سالجاری با گستردگی عملیات راهداری و ایمن سازی جاده ها شاهد کاهش تصادفات و فوتی های منجر به آن بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود:بدون تردید کاهش فوتی های رانندگی و افزایش ایمنی در راه ها نیازمند تلاش جدی بی وقفه ،عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی، همکاری و تعامل با سایر دستگاههای ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیت های کمیسیون های اجرایی ایمنی در سطح استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران این مقام مسئول افزود:  در راستای کاهش تصادفات و فوتی های رانندگی ، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا بوده ، امیداست باتداوم اقدامات اجرایی وآموزشی، روندکاهشی تصادفات وفوتی ها تا پایان سال جاری ادامه یابد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.