| کد خبر: 203884 |

باید طرح‌های کاهش تصادفات جاده‌ای در مازندران عملیاتی شود

استاندار مازندران در ششمین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی اجرایی حمل و نقل استان که با حضور فرمانده پلیس راه کشور، مدیر کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و دیگر اعضا که در محل استانداری مازندران تشکیل شد عنوان کرد: باید طرح‌های کاهش تصادفات جاده ای در مازندران عملیاتی شود.

تین نیوز

استاندار مازندران در ششمین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی اجرایی حمل و نقل استان که با حضور فرمانده پلیس راه کشور، مدیر کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و دیگر اعضا که در محل استانداری مازندران تشکیل شد عنوان کرد: باید طرح‌های کاهش تصادفات جاده ای در مازندران عملیاتی شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، احمد حسین زادگان در این نشست اظهار داشت: راه‌های ارتباطی استان‌های شمالی کشور به دلیل گردشگر پذیر بودن و نزدیکی به پایتخت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و از راه‌های بسیار پر تراکم محسوب می شوند. همچنین فاصله کم مراکز جمعیتی در این استانها و تراکم شهرها نیز بر اهمیت راههای درون استانی افزوده، لذا با این همه این موارد نیاز به توجه ویژه به این راه‌ها است.

وی تبعات ناشی از تصادفات و تلفات جاده ای را در جامعه بسیار فاجع انگیز برشمرد و تصریح کرد : باید با بررسی همه جانبه و دسترسی به اطلاعات درست از شرایط موجود در جهت ضریب افزایش ایمنی محورها گام برداریم.

رعایت قوانین و مقررات عامل موثر در کاهش سوانح رانندگی

سردار سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راه کشور نیز در این نشست ضمن قدر دانی از تلاش‌های تمامی مسئولین ذیربط در خصوص کاهش تصادفات جاده ای‌ در استان مازندران خاطر نشان کرد: با رعایت قوانین و مقررات می توان نقش ارزنده ای در جهت کاهش سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی داشت.

وی در خصوص آموزش و برنامه های زیر بنایی به‌منظور ارتقای سطح فرهنگ ترافیک کشور عنوان نمود: باید تمامی متولیان این امر مهم نسبت به اجرایی کردن فعالیت‌های آموزش برای بالا بردن سطح کیفی رانندگی در کشور اهتمام ویژه ای داشته باشد. 

فرهاد صالحیان مدیر کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طی سخنانی  عنوان کرد: می توان با بکار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت، تبلیغات کافی، اطلاع رسانی عمومی، آموزش فراگیر، راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.

وی بر استانداردسازی راه‌های کشور تاکید و عنوان کرد: علاوه بر استانداردسازی راه‌ها، بایدبه مقوله استانداردسازی خودروها و نظارت برمراکزمعاینه فنی آنان نیزنگاه ویژه شود.

عباسعلی  نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز در این جلسه از اقدامات گسترده ایمن سازی در سطح محورهای استان خبر داد و اظهار داشت: با تمام توان در جهت افزایش ارتقاء ایمنی جاده های مازندران تلاش می نمایم ، چرا که سر لوحه کاری ما حفظ ، نگهداری و ایمن سازی جاده هاست.

وی ضمن اشاره به اقدامات آشکار سازی نقاط حادثه خیز در محورهای استان عنوان کرد: این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکار سازی نقاط پر حادثه بصورت زودبازه در قالب نصب علائم و تابلوهای فسفری، نصب جداکننده های میانی و .. در سالجاری به اجرا درآورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.