| کد خبر: 194629 |

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران:

۱۵۰ هزار مسکن روستایی مازندران غیرمقاوم است

سه هزار و ۱۰۰ واحد خسارت دیده و تعمیر شناسایی شدند و تاپایان سال قبل واحدهای تعمیری به اتمام رسیدند.

تین نیوز

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان این‌که حدود ۴۰ واحد مسکن تخریب شده ناشی از سیلاب هفته دولت در استان بهره‌برداری می‌شود، گفت: ۱۵۰ هزار واحد مسکن روستایی استان غیرمقاوم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد خانی نوذری با اشاره به وقوع سیل مهرماه سال قبل در غرب استان اظهار داشت: سه‌هزار و ۱۰۰ واحد خسارت دیده و تعمیر شناسایی شدند و تاپایان سال قبل واحدهای تعمیری به اتمام رسیدند.

وی با اظهار این‌که در سال قبل در ۱۷۹ روستا شاهد وقوع سیلاب در استان بودیم گفت: معیشت دو هزار و چهار واحد دچار آسیب شده و به ازای هر واحد پنج‌میلیون تومان خسارت بلاعوض و ۱۵ میلیون‌تومان تسهیلات داده شد.

وی با عنوان این‌که پنج‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیر بودند گفت: ۶۰۰ واحد آسیب دیده تخریبی در استان شناسایی شده بود که با پایش‌های صورت گرفته شمار آن به ۳۸۰ واحد کاهش یافته است و پی‌کنی، آواربرداری و صدور پروانه ۳۸۰ واحد انجام شده و تاکنون ۲۹۸ واحد اجرای فونداسیون و ۱۵۰ واحد اجرای سقف شده است.

خانی با اظهار این‌که ۳۵ واحد مسکن خسارت دیده در استان قابل بهره‌برداری است گفت: از این تعداد ۲۶ واحد قابل سکونت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان این‌که تعمیرات تمام واحدها تا پایان هفته دولت به پایان می‌رسد، گفت: تاکنون ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی که ۹۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: ۸۰ درصد پرونده‌های معرفی شده به بانک‌های عامل منجر به عقد قرارداد شده است و در مازندران در سریع‌ترین زمان کار تعمیرات واحدها انجام شده است.

خانی رانش زمین را از مشکلات بیان کرد و گفت: زمین‌هایی برای جابه‌جایی واحدهای خسارت دیده درنظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که تا پایان سال ۹۸ بازسازی مسکن خسارت دیده ناشی از سیل به پایان می‌رسد، گفت:  تاکنون سه‌هزار و ۳۰۰ تن سیمان رایگان بین سیل‌زدگان برای ساخت و تعمیرات توزیع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران تصریح کرد: هم‌چنین دولت برای واحدهای تخریبی در سیل، اجاره‌بها در شهرها و روستاها درنظر گرفته شده و تمامی منابع برای خسارت دیدگان تامین شده است.

وی با بیان این‌که بیش از هفت هزار واحد برای بازسازی به بانک‌های عامل معرفی شده است، گفت: تاکنون بیش از شش‌هزار واحد منجر به عقد قرار داد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن با اظهار این‌که حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰واحد مسکونی در حریم رودخانه‌ها قراردارند گفت: باید نسبت به جابه‌جایی این واحدهای درمعرض خطر اقدام شود.

وی سهمیه سال جاری برای مقاوم‌سازی را ۱۲ هزرا واحد با تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی بیان کرد و گفت: ۱۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان غیرمقاوم هستند که باید ظرف چهار تا پنج سال آینده تکمیل و بهسازی شود.

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.