| کد خبر: 189144 |

مرگ ۱۰۹ موتور سوار در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از کشته شدگان ۱۰۹ موتور سوار پارسال در حوادث ترافیکی استان خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از کشته شدگان ۱۰۹ موتور سوار پارسال در حوادث ترافیکی استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه آمار کل تصادفات پارسال ۶۳۸ نفر بود گفت: بر اساس آمار، مراکز ساری با ۱۷ نفر، بابل با ۱۶ و آمل با ۱۱  نفر بیشترین شهر و رامسر با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این رقم در مقایسه با پارسال ۱۳ درصد کاهش داشت افزود: بیشترین فوتی در ماه‌های تیر با ۱۵، مرداد و شهریور هر کدام با ۱۴ و خرداد با ۱۳ مورد بوده است و کمترین آن با ۳ نفر در آذر ماه ثبت شده است.

وی گفت: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۲۹ فوتی  و کمترین گروه سنی کمتر از ۴۱ تا ۵۰ سال با ۱۰ فوتی گزارش شده است.

وی با اشاره به فوت تعداد ۷۷ نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ۳۲ نفر در محور درون شهری افزود: از کل فوت شدگان موتور سوار ۹۹ نفر راننده موتور و ۱۰ نفر هم سرنشین موتور بودند.

عباسی گفت: بر اساس بررسی انجام شده از تعداد ۱۰۹ مورد فوتی موتور سواران ۵۳ مورد برخورد با سواری، ۲۰ مورد با وانت بار، ۱۱ مورد با کامیون، ۸ مورد هم برخورد با شی ثابت، ۵ مورد با موتور، ۸ مورد سایر موارد و ۳ مورد هم واژگونی بوده است.

وی افزود: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد  بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.