| کد خبر: 187520 |

استقرار 1000 نفر ناجی در سواحل مازندران در تابستان

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از انجام برنامه ریزی های لازم جهت استقرار هزار نفر ناجی غریق در مناطق خطر آفرین و طرح های ساماندهی دریای مازندران در تابستان 98 خبر داد.

تین نیوز

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از انجام برنامه ریزی های لازم جهت استقرار هزار نفر ناجی غریق در مناطق خطر آفرین و طرح های ساماندهی دریای مازندران در تابستان 98 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، عیسی طوسی به انجام برنامه ریزی های لازم جهت استقرار ناجیان غریق در سواحل خطر آفرین استان مازندران و نیز طرح های ساماندهی دریا در تابستان 98 اشاره کرد و بیان داشت: این امر در جلسات ستاد ساماندهی سواحل مورد بحث و بررسی لازم قرار گرفته است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، ادامه داد: بر این اساس تابستان 98 نیز همچون سال گذشته شاهد استقرار هزار نفر ناجی غریق در نقاط ساحلی مختلف استان مازندران خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، ساعت کاری ناجیان غریق از هشت صبح تا هشت شب خواهد بود که این زمان در دو شیفت کاری انجام خواهد شد.

وی از وجود 376 نقطه حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: اکثر این نقاط در غرب نوار ساحلی استان قرار دارند و امیدواریم گردشگران با مراجعه به طرح های ساماندهی از ورود به  مناطق ممنوعه شنا خودداری کرده تا لحظات خوشی را از سفر به استان مازندران به ارمغان آورند.

وی اذعان داشت: از مجموع هزار نفر ناجی ذکر شده، تعدادی از ناجیان غریق در مناطق خطرآفرین و تعدادی نیز در طرح های ساماندهی دریا استقرار خواهند داشت.

طوسی یادآور شد: طول دریای مازندران 470 کیلومتر است که از این میزان تنها 280 کیلومتر آن قابلیت شنا کردن را دارد، بنابراین کنترل و امداد و نجات گردشگرانی که قصد شنا کردن در این میزان زیاد از نوار ساحلی را دارند، بسیار مشکل است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، تاکید کرد: در تابستان سال گذشته فعالیت ناجیان غریق به طور مرتب مورد نظارت کارشناسان استانداری قرار می گرفت تا نسبت به جاگیری ناجیان در مکان مورد نظر اطمینان کامل حاصل شود.

طوسی از جمله مهمترین دلایل کاهش سالانه غریق ها در استان مازندران را توجه ویژه در خصوص تزریق اعتبارات لازم جهت توسعه کمی و کیفی طرح های ساماندهی دریا و نیز افزایش امکانات و تجهیزات امداد و نجات برای ناجیان غریق عنوان کرد.

وی اذعان داشت: طی سال های گذشته بیشترین میزان غرق شدگان در آب های استان مازندران در شهرستان های محمود آباد، بابلسر، نور، نوشهر و رامسر که حجم بیشتری گردشگر به این مناطق سفر می کند، رخ داده است.

این مقام مسئول در استانداری مازندران، با اشاره به اینکه تا قبل از سال 92 شاهد غرق شدگی سالانه 250 نفر گردشگر در آب های استان مازندران بودیم، بیان داشت: با پیگیری های صورت گرفته توسط دولت هم اکنون این رقم به کمتر از 50 نفر کاهش یافته است که امیدواریم با فرهنگ سازی بیشتر شاهد رسیدن این رقم به صفر باشیم.

طوسی همچنین به انجام تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت کاهش غریق در تابستان 98 اشاره و عنوان کرد: در این راستا تجهیزات امداد و نجات در نوار ساحلی مازندران با استفاده از اعتبارات تخصیص یافته دولتی افزایش خواهد یافت.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از اوایل خرداد 98 شاهد آغاز به کار تدریجی طرح های ساماندهی دریا در سواحل استان مازندران جهت سرویس دهی مناسب به گردشگران ورودی به سواحل استان خواهیم بود.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص جلوگیری از شنای گردشگران در خارج از طرح های ساماندهی دریا و نیز جلوگیری از شنای آنها در راستای حرکت جت اسکی رانان و قایقرانان در مناطق ساحلی سنگ چین شده، تاکید کرد کرد.

این مقام مسئول در استان مازندران، یکی دیگر از علل مهم غرق شدگی ها به شنای گردشگران در خارج از حضور ناجیان غریق و در طول شب است که متاسفانه غرق شدگی بسیاری از گردشگران را به همراه داشته است؛ از سوی دیگر بسیاری از گردشگران در زمان توفانی بودن دریا بدون توجه به هشدار های ناجیان غریق اقدام به شنا می کنند که این امر نیز باعث گرفتن جان بسیاری از شناگران می شود.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.