| کد خبر: 144814 |

خطر تخریب 20 پل در شهرستان تنکابن

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن گفت : 20 پل که بر روی رودخانه های این شهرستان واقع هستند در آستانه تخریب قرار گرفته و این موضوع به مدیران بالادستی جهت تخصیص اعتبار اعلام شده است.

تین نیوز

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن گفت : 20 پل که بر روی رودخانه های این شهرستان واقع هستند در آستانه تخریب قرار گرفته و این موضوع به مدیران بالادستی جهت تخصیص اعتبار اعلام شده است.

تورج فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تمامی این پل ها به دلیل سیلابی شدن رودخانه ها در سال های گذشته دچار آب شستگی در قسمت پایه های آن شده اند و هم اکنون بسیاری از پایه های آنها در بیرون از زمین قرار دارند.

وی اظهار داشت : از یکسو تردد خودروهای سنگین از روی این پل ها روند تخریب آنها را سرعت می بخشد و از سوی دیگر امکان مسدود کردن آنها به واسطه تبعات اجتماعی آن امکان پذیر نخواهد بود.

فتحی به پل روستای توکله اشاره کرد و بیان داشت : این پل راه ارتباطی یکصد روستا را به هم متصل می کند و هم اکنون در شرایط بحرانی قرار دارد و باید قبل از شروع فصل بارندگی نسبت به ترمیم و بازسازی ان اقدام شود.

وی پل قدیمی گلیج را نمونه دیگری از پل های در حال تخریب دانست و خاطرنشان کرد : پایه های این پل نیز به دلیل دهانه کم 10 متر دچار تخریب شده و در تلاش هستیم تا پس از تخریب آن دهانه پل را به 24 متر افزایش دهیم و پل فلزی بلا استفاده ولی آباد را بر روی آن نصب نماییم.

وی تصریح کرد : تنها برای این پروژه 500 میلیون تومان اعتبار استانی و 150 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات شهرستان در نظر گرفته شده است.

به گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن ، هم اکنون تردد خودروها در این مسیر از روی پل جدید امکان پذیر است اما به دلیل کم عرض بودن آن امکان تردد همزمان خودروهای سنگین و سبک وجود ندارد و همین مسئله سبب ایجاد ترافیک در این مسیر شده است.

وی یادآور شد : ایجاد دیواره سازی جهت جلوگیری از آب شستگی پایه های پل ضروری است اما متاسفانه در سال های گذشته به آن توجه نشد و همین امر سبب کاهش عمر مفید پل ها در منطقه شده است.

سال گذشته ریزش پل معلم کوه در بخش نشتا تنکابن یک کشته و 19 مجروح به همراه داشت.

شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.