| کد خبر: 114794 |

کاهش ۱۴ درصدی کشته‌شدگان حوادثرانندگی در مازندران

تین‌نیوز| فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به کاهش 14 درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی، گفت: برای ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث رانندگی، آموزش همگانی باید در جامعه نهادینه شود.
 
سردار سیدمحمود میرفیضی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی 9 ماه امسال آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش هشت درصدی کل تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری در استان طی سال‌جاری، افزود: تصادفات منجر به فوت نیز 6 درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه بیشتر کشته‌شدگان حوادث رانندگی در معابر عمومی و درون‌شهری را عابران پیاده تشکیل می‌دهند، ادامه داد: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم عبور، سرعت و سبقت غیرمجاز از عوامل حوادث رانندگی در استان است.

این مسؤول قانون‌‌مداری و همکاری مردم با پلیس را در کاهش حوادث رانندگی مهم دانست و گفت: مشارکت مردم و همه دستگاه‌‌های اجرایی با پلیس نقش مؤثری در برقراری نظم و امنیت ترافیکی و کاهش حوادث رانندگی دارد.

میرفیضی با اشاره به اینکه جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک، آموزش همگانی باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: برای پیشگیری از حوادث رانندگی، آموزش همگانی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به ارتقاء سطح دانش و فرهنگ ترافیک در جامعه، از رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان وسایل نقلیه و شهروندان در معابر عمومی و محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به فصل سرما و تغییرات ناگهانی هوا در محورهای مواصلاتی استان به رانندگان وسایل نقلیه و مسافران هشدار داد: با توجه به احتمال بارش برف و لغزندگی جاده‌ها، خودروهای خود را به لوازم و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ مجهز کنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.