| کد خبر: 260925 |

خط آهن درورد به ایستگاه بروجرد به ملایر تکمیل می شود

با راه اندازی راه آهن بروجرد، کریدور شرق به غرب به هم متصل خواهد شد.

تین نیوز

طرح راه آهن بروجرد در سال های گذشته مطرح شده و یکی از اولویت های شهرستان است که ردیف ملی در بودجه و هم مصوبه کمیسیون تخصصی ماده ۲۳ را دارد. با راه اندازی راه آهن بروجرد، کریدور شرق به غرب به هم متصل خواهد شد.

سال ۹۶ قرار بود ادغام آنتنی (خط ریلی عبوری بدون ایستگاه) راه آهن دورود به بروجرد در پروژه دورود – خرم آباد - اندیمشک انجام شود که با توجه به اعتراض مردم و مطالبه آن ها برای داشتن ایستگاه راه آهن، انجام نشد.

بر این اساس در سال ۹۷ اخذ مصوبه کمیسیون تخصصی ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه جهت راه آهن دورود - بروجرد - ملایر به عنوان شرط لازم برای اخذ ردیف ملی این طرح در دستور کار قرار گرفت.

سال ۹۸ اخذ ردیف ملی برای قانون بودجه ۱۳۹۹ جهت راه آهن دورود - بروجرد - ملایر انجام و بر این اساس، اردیبهشت ۹۹ مطالعات طرح آغاز و این ردیف اعتباری در بودجه ۱۴۰۰ نیز تکرار شد.

این پروژه اهمیت بسزایی در خطوط ریلی کشور دارد به خاطر اینکه جنوب کشور را به مرکز با مختصات طرح بالاتر و بهتر وصل و از طریق اتصال به کرمانشاه ما را به خطوط مرزی وصل خواهد کرد.

مسلم مرادی معاون استاندار و فرماندار بروجرد در این باره به ایسنا، گفت: دولت سیزدهم در عرصه های مختلف تلاش های را در عرصه سیاست خارجه، بهداشت و درمان، آبرسانی و سایر بخش ها انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بروجرد پروژه های زیرساختی مهم مانند راه آهن با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان در حال پیگیری و انجام است.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: بزرگترین تونل ریلی خاورمیانه به طول ۵ کیلومتر (تونل ۴۸) در منطقه ورکوه بروجرد بخش شیروان احداث می شود.

مرادی با بیان اینکه قطعاً با راه اندازی راه آهن بروجرد تردد برای مردم چند استان تسهیل خواهد شد، افزود: با راه اندازی راه آهن بروجرد، کریدور شرق به غرب به هم متصل خواهد شد.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه احداث راه آهن دورود به بروجرد و ملایر کمک شایانی به اقتصاد منطقه خواهد کرد، اضافه کرد: احداث راه آهن دورود به بروجرد و ملایر سبب متحول شدن اقتصاد گردشگری لرستان خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.