◄ وعده وزیر راه و شهرسازی در مورد راه آهن رشت به آستارا به کجا رسید؟ / معاون شرکت ساخت چه می گوید؟
فرزانه صادق اردیبهشت امسال با اشاره به اهمیت توسعه ریلی کریدور شمال به جنوب گفته است که به زودی سوت قطار رشت - آستارا به صدا در می آید، اکنون در آستانه سومین ماه از وعده قرار داریم عباس خطیبی از پیشرفت در تملک اراضی این مسیر ریلی به طول حدود ۴۵ کیلومتر خبر داده است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی 25 اردیبهشت به نقل از وزیر راه و شهرسازی نوشت که فرزانه صادق با اشاره به اهمیت توسعه ریلی کریدور شمال به جنوب گفته است به زودی سوت قطار رشت - آستارا به صدا در می آید، اکنون در آستانه سومین ماه از وعده قرار داریم عباس خطیبی از پیشرفت در تملک اراضی این مسیر ریلی به طول حدود ۴۵ کیلومتر خبر داده است.
به گزارش تین نیوز ، فرزانه صادق که ظهر پنجشنبه 25 اردیبهشت به صورت برخط در آئین واگذاری اراضی تملک و آغاز مطالعات زمین شناسی پروژه ریل رشت - آستارا صحبت می کرد، گفت: امروز یک روز بزرگ برای ایران و گیلان است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری اراضی تملک شده بیان کرد: همکاری ریلی حمل و نقل بین ایران و روسیه جدی و حرفه ای است.
صادق با اشاره به اینکه در کنار تملک اراضی، کارهای فنی و زمین شناسی آن هم انجام شود، گفت: اجرای پروژه ریلی رشت - آستارا با تملک اراضی و انجام زمین شناسی سرعت بیشتری می گیرد.
وی با بیان اینکه ایران و روسیه نگاه تعاملی در توسعه روابط حمل و نقل دارند، افزود: توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه با اتصال کریدور شمال به جنوب قوت می گیرد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به زودی سوت قطار رشت - آستارا به صدا در می آید، گفت: شخص رئیس جمهور به صورت مداوم و مکرر پیگیر اجرای پروژه ریلی رشت - آستارا است.
در عین حال خبرگزاری فارس روز 14 مرداد از قول عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن و بنادر با اشاره به این که راه آهن رشت- آستارا آخرین حلقه مفقوده کریدور شمال- جنوب است، در حال پیشبرد وظایف خودمان هستیم. یکی از این موضوعات تملک اراضی در این خط ریلی است.
این راه اهن به جایی نمی رسد فقط در حرف وحدیث می مانند
مسیر ریلی در نظر گرفته شده رشت آستارا کاملا اشتباه است. برای ترانزیت به آذربایجان و ارمنستان و روسیه مسیر موجود ریلی از طریق تبریز جلفا کافی است. بندر انزلی برای تبادل دریائی کالا از منطقه آزاد کاسپین کافی است. در ضمن بهسازی مسیر جاده ای رشت آستارا باید به جای ریل در اولویت فوری قرار گیرد ، البته با سرمایه گذاری خارجی که منتفی میشود. روسها ابدا اراده ای برای سرمایه گذاری در مسیر ریلی رشت آستارا ندارند!
سلام.ایشون یک ساله که قول راه اندازی مجدد قطار طبس مشهد دادن و هنوز خبری نیست چرا چشم چشم گفتن پس چی شد؟؟
۴۷ ساله که همشون وعده های تکرار ی و بیخود و دروغ و سر خرمن میدهند .بزک نمیر بهار میاد خربزه و خیار میاد.
عزیزان بدلیل کمبوده شغل در گیلان لطف کنید دستوری بفرمائید جهت جذب رانندگان پایه یک بومی توسط خاتم الانبیاء بدون شرط گذاشتن مسخره و بدونه کاربرده گذشتنه ۳سال از اخذ مدرک پایه یک😳