| کد خبر: 151691 |

احداث پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم سبب افزایش بار ترافیکی می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: حساسیت و اولویت پارکینگ در محورهای پر عملکرد شهری به‌مراتب بیشتر از هسته مرکزی شهر است، چراکه بار اصلی ترافیک و رفت‌وآمد وسایل حمل‌ونقل شهری بر دوش این محورهاست.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: حساسیت و اولویت پارکینگ در محورهای پر عملکرد شهری به‌مراتب بیشتر از هسته مرکزی شهر است، چراکه بار اصلی ترافیک و رفت‌وآمد وسایل حمل‌ونقل شهری بر دوش این محورهاست.

روح‌الله امراللهی در گفت با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به معضل کمبود پارکینگ در شهر قم اظهار داشت: یکی از مشکلات شهری قم این است، که نحوه‌ شکل‌گیری این شهر به‌صورت شعاعی ناقص است که سبب بروز برخی معضلات شهری شده است.

وی افزود: در موضوع پارکینگ باید دو نگاه در بین مسئولان شکل بگیرد، که نکته سخت مسئله هسته مرکزی شهر بوده که به خاطر تک شهر بودن قم و داشتن کانونی مانند حرم مطهر در مرکز این هسته و  در شبکه شعاعی ناقص اهمیت آن را فراوان کرده است.

وی بابیان نواقص شبکه شعاعی ناقص شهری قم گفت: در آینده می‌توان شبکه حلقوی را در شهر پیاده کرد، بنابراین وجود و ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی شهر باید در مکانی دورتر از محدوده ترافیک احداث شود، چراکه احداث پارکینگ در هسته مرکزی به‌نوبه خود سبب افزایش بار ترافیکی در این محور می‌شود.

امراللهی تصریح کرد: در هسته مرکزی شهر به پارکینگ‌های زیادی نیاز نیست و جانمایی پارکینگ در این محدوده باید همراه با دقت نظر و احتیاط انجام گیرد و راه‌اندازی پارکینگ در هسته مرکزی شهر باید به‌صورت نسبی صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم به بیان اهمیت احداث پارکینگ‌های محورهایی  پر کارکرد شهری عنوان کرد: حساسیت و اولویت پارکینگ در محورهای پر عملکرد شهری به‌مراتب بیشتر از هسته مرکزی شهر است، چراکه بار اصلی ترافیک و رفت‌وآمد وسایل حمل‌ونقل شهری بر دوش این محورهاست.

وی با اشاره به طرح تفصیلی شهری ادامه داد: در محورهای  پرتحرک و پر عملکرد شهری مانند بنگاه‌های تجاری، مکان‌های اقامتی واداری لزوم ایجاد پارکینگ ضرورت دارد که متأسفانه تا امروز این نوع توجه در مدیریت شهری مورد غفلت واقع‌شده است و صرفاً در چهارچوب مصوبات و طرح‌ها مطرح‌شده و در عرصه عمل اقدامی صورت نگرفته است .

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اخذ مجوز ماده 9 برای احداث پارکینگ در محدوده خیابان دور شهر تأکید کرد: برای پیشبرد این طرح نیز دو نوع پیشنهاد ارائه‌شده که نخست ناظر به بررسی تملکات خیابان عمار یاسر برای جابه‌جایی پارکینگ و پیشنهاد دوم نیز بر آزادسازی پلاک‌های بیشتر در محدوده پارکینگ دور شهر بوده تا ضمن داشتن توجیه اقتصادی،  هزینه‌های تمام‌شده را نیز کاهش داده و صرفاً به تملک زمین منجر شود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن صالحی 3 0

    به نام خدا
    مشکل بسیار بزرگی که سال ها گریبان گیر ساکنین خیابان ها و کوچه های اطراف حرم چون خیابان های انقلاب(چهار مردان) و شهدا(صفاییه) عمار یاسر و خصوصا و خصوصا خیابان معلم و تمام کوچه پس کوچه های خیابان معلم شده است این که این مناطق به طور کلی به شکل پارکینگ ماشین هایی شده است که گاهی حتی از پردیسان و دیگر نقاط اطراف شهر برای حضور در هسته مرکزی شهر می آیند. گناه ساکنین این مناطق چیست که دل خوش همسایگی حرم مطهر شده اند که اکنون جز مزاحمت وسایل نقلیه ای که با لجاجت دم درب منازل شان پارک می شود و اگر هم اعتراض می کنی زبان شان دراز تر می شود بهره دیگری ندارند. هسته مرکزی شهر قم دیگر قابل سکونت نیست در حالی که این حق مردمی است که آن جا را برای سکونت انتخاب کرده بودند. به راستی تاوان این مشکلاتی که امروزه چون کلاف سر در گم شده است را چه افرادی باید بدهند! شهرک درست کرده اند که بار ترافیک شهر را کم کنند اما صبح که می شود همه ساکنین شهرک ها به داخل شهر می آیند و عصر بر می گردند! آیا این کارها بر اساس کارشناسی بوده است؟ واقعا خسته شدیم از زندگی در محله های اطراف حرم. امروزه هر کسی که ساکن خیابان های ارم صفاییه چهار مردان دور شهر معلم و کوچه پس کوچه های آن است حق آرامش و آسایش ندارد.واقعا گرفتاریم! بیایید کاری بکنید! همه روانی شدند.!

  • مهدی حجتی 2 0

    ضمن تایید صحبت آقای "محسن صالحی" که کامنت بسیار خوبی گذاشته اند.
    حرف آقای امراللهی وقتی درست هست که ببینیم به جز حرم مطهر که قابل جابه جایی نیست چه مکان هایی وجود دارد که بدون لزوم در هسته مرکزی شهر ساخته شده اند.
    در حال حاضر موسسات و مدارس حوزوی زیادی از قدیم وجود دارد که در هسته مرکزی واقع شده اند حال به جای آنکه آن ها را به مکان های بهتری منتقل کنیم تا همه (و حتی خود مراجعان این مکان ها) از این موضوع منتفع شوند شاهد تاسیس و گسترش موسسات و مدارس حوزوی در هسته مرکزی شهر هستیم.
    جدا از بحث این موسسات، شاهد هستیم که ادارات پر مراجعه نیز در هسته مرکزی شهر واقع شده اند واقعا چه لزومی دارد دانشگاه علوم پزشکی ، هلال احمر ، چند دادگاه و پلیس آگاهی و... همگی در یک خیابان باریک در نزدیکی حرم واقع شوند؟
    گاهی به جای پیدا کردن راه حل های عجیب باید اصل ریشه ی معضل را حل کنیم.
    اگر فقط به همین دو پاراگرافی که بنده عرض کردم عمل شود مطمئن باشید بالای 50 درصد بحث ترافیک قم به خودی خود حل می شود.
    راه حل هایی مثل پارکینگ سازی مثل آن می ماند که در نقاط حادثه خیز جاده هابه جای رفع نقاط حادثه خیز بیمارستان بسازیم!