| کد خبر: 257651 |

خط دوم ریلی قزوین زنجان سال آینده به بهره برداری می رسد

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: خط دوم ریلی قزوین - زنجان با تامین منابع مالی لازم در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: خط دوم ریلی قزوین - زنجان با تامین منابع مالی لازم در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن منصوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از خط ریلی قزوین - زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش هایی از مسیر به طور کامل اجرا شده و بخش های دیگری هم در دست اقدام است که در اسرع وقت افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بازدید به منظور پیگیری تکمیل پروژه صورت گرفته است، افزود: این پروژه به عنوان یکی از طرح های ملی به حساب می آید و دسترسی های اصلی کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی در این محور صورت می گیرد که با توجه به اهمیت موضوع تکمیل و بهره برداری آن برای دولت سیزدهم بسیار حیاتی است.

منصوری اضافه کرد: اصل تصمیم برای پایان این پروژه ریلی در سفر اول رییس جمهور به استان های قزوین و زنجان منعقد شده بود و بایستی پیگیری های لازم برای پیشرفت این طرح ملی با سرعت ادامه پیدا کند.

معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: در مسیر اجرای این پروژه مشکلی وجود ندارد و اجرای طرح نیز توسط راه آهن جمهوری اسلامی ادامه دارد و در نهایت نیز شاهد بهره برداری از آن در هفته دولت سال آینده خواهیم بود.

منصوری یادآور شد: این پروژه ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و سعی داریم که اعتبارات مورد نظر را از طریق منابع مختلف تامین کنیم.

استاندار: ظرفیت خطوط ریلی قزوین افزایش می یابد

 استاندار قزوین گفت: ظرفیت ریلی این استان با برنامه ریزی های انجام شده بزودی افزایش می یابد.

محمدمهدی اعلایی روز سه شنبه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از پروژه احداث خط دوم ریلی قزوین - زنجان تصریح کرد: یکی از عمده ترین مزیت های قزوین قرار گرفتن استان در شاهراه های ارتباطی شرقی - غربی و شمالی - جنوبی کشور به صورت جاده ای و ریلی است.

وی با اشاره به اینکه به هر میزان که بتوانیم بر توسعه ظرفیت های موجود تمرکز کنیم استان از منافع بیشتری بهره مند می شود، اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای افزایش سطح بهره مندی استان از این ظرفیت ها انجام شده و با جانمایی شهرک های صنفی و صنایع جدید در کنار خطوط ریلی ، از این فرصت برای توسعه استان استفاده خواهیم برد.

اعلایی ادامه داد: در همین راستا، بازسازی ایستگاه راه آهن قزوین و عملیاتی شدن ارتباط بین شمال و جنوب شهر از محل راه آهن در دستور کار قرار دارد که در این راستا هم مصوباتی را در سفر رییس جمهور به استان داشتیم و امروز نیز با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی این موضوعات مورد پیگیری قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.