| کد خبر: 238405 |

◄ لزوم بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌ فرسوده شهر قزوین

رئیس کمیسیون مالی و برنامه ریزی شهر قزوین در جلسه ی علنی پارلمان محای این شهر بیان کرد به منظور تشویق و ترغیب شهروندان به نوسازی بافت فرسوده و رونق ساخت و ساز، ضرورت دارد بسته های تشویقی جدیدی تدوین و به شهروندان ارایه گردد.

تین نیوز

قزوین-سید مرتضی نصری| رئیس کمیسیون مالی و برنامه ریزی شهر قزوین در جلسه ی علنی پارلمان محای این شهر بیان کرد به منظور تشویق و ترغیب شهروندان به نوسازی بافت فرسوده و رونق ساخت و ساز، ضرورت دارد بسته های تشویقی جدیدی تدوین و به شهروندان ارایه گردد

به گزارش تین نیوز، ولی چگینی رییس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با بیان این مطلب اظهارکرد: هدفمند کردن بسته‌های تشویقی موجود، ارتقای کیفیت ساخت و ساز در محلات و همچنین برطرف کردن موانع نوسازی از جمله نکاتی است که ضرورت دارد در تهیه بسته‌‌های جدید برای نوسازی بافت فرسوده مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه در بافت‌های فرسوده، زیرساخت‌های لازم فراهم است از این رو ساخت و ساز در این نقاط صرفه اقتصادی دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، با اشاره به اینکه باید بسته های تشویقی جدیدی برای ساخت وساز در جنوب شهر ارایه شود تاکید کرد: راه حل امروز برای تسریع درنوسازی بافت فرسوده افزایش تراکم برای ساخت و ساز درجنوب شهر است چراکه ساخت سه طبقه صرفه اقتصادی ندارد.

به گفته چگینی البته باید دراین راستا ملاحظات بسیار جدی مدنظر قرارگیرد.

وی تاکید کرد: نوسازی در بافت‌های فرسوده باید از طریق تعریف بسته‌های تشویقی سرعت گیرد و جاذبه هایی برای تشویق مالکان ساختمان های فرسوده به نوسازی بافت وجود داشته باشد تا شاهد نوسازی بافت فرسوده ی این شهر شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.