| کد خبر: 236067 |

رییس سازمان آتش نشانی قزوین:

◄ حریق در برج آسمان قزوین مهار شد

با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی، وقوع یک حادثه حریق در برج آسمان شهر قزوین مهار شد.

تین نیوز

قزوین_ سارا غلامی| قدیر موسی خانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان مطلب فوق افزود: در ساعت 11 و 5 دقیقه روز جمعه از سوی نگهبانی برج آسمان وقوع یک فقره حریق در یکی از واحدهای مسکونی برج آسمان گزارش شد که بلافاصله سه دستگاه خودروی اطفای حریق و نردبان بلند مرتبه به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از قزوین، موسی خانی تصریح کرد: حریق از قسمت سیستم سرمایشی و گرمایشی واحد شروع شده بود و اتاق خواب دچار حریق جزیی شده بود که بلافاصله توسط ماموران آتش نشانی مهار شد.

این مسئول بیان کرد: به دلیل دودگرفتگی یکی از ساکنان این واحد که مردی حدود 75 ساله بود دچار مشکل تنفسی شده بود که با حضور نیروهای اورژانس اقدامات درمانی هم صورت گرفت و مشکل خاصی مشاهده نشد و اقدامات درمانی در محل صورت گرفت. 

وی گفت: اعزام خودروهای اطفای حریق از ایستگاه‌های شماره 2 و 7 آتش نشانی در قزوین صورت گرفت و به دلیل اطفای به موقع حریق که زیاد هم نبود به استفاده از نردبان بلند مرتبه نیازی پیدا نشد.

WhatsApp Image 2021-10-16 at 08.02.27

موسی خانی در ادامه به بیان اینکه تامین امکانات اطفای حریق و پله اضطراری در برجها و ساختمانهای بلند مرتبه برای کاهش خسارات ناشی از حوادث الزامی است، عنوان کرد:

 احتمال وقوع آتش سوزی در هر مکان و هر زمانی همواره وجود دارد اما با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارها می توانیم این احتمال را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: در دوران کنونی که احداث برج های بلندمرتبه رایج شده باید ایمن سازی ساختمانهای بلند و تعبیه تجهیزات اطفای حریق حتما در آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

موسی خانی تصریح کرد: ساختمانهای بلند مرتبه همواره در معرض تهدید هستند و اگر یک واحد دچار حریق شود برای دیگرواحدها نیز خطرساز است و تنها راه کنترل حوادث، تامین امکانات اطفای حریق در این واحدهاست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.