| کد خبر: 234834 |

◄ خسارت ۴۰۰ ملیارد تومان سیل به ابنیه راه ها وتاسیسات الموت و اوج

بر اثر جاری شدن سیل اخیر در مناطق الموت و آوج در استان بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان به ابنیه، تاسیسات و راهها و ۶۰۰ میلیارد تومان به مزارع و باغات خسارت وارد شده و حجم کلی خسارتها از یک هزار میلیارد تومان گذشته است.

تین نیوز

قزوین- سید مرتضی نصری| در این جلسه علی فرخزاد بیان کرد : بر اثر جاری شدن سیل اخیر در مناطق الموت و آوج در استان بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان به ابنیه، تاسیسات و راهها و ۶۰۰ میلیارد تومان به مزارع و باغات خسارت وارد شده و حجم کلی خسارتها از یک هزار میلیارد تومان گذشته است.

او ادامه داد : در برطرف شدن بخشی از خطر سیل در زمان وقوع سیل و پس از آن همه مدیران پای کار بودند و از همکاری شهرداری در این امر نیز تشکر و قدردانی کرد .

او تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما  و احتمال آغاز بارندگی ها باید موضوع لایروبی انها از سوی شرکت آب منطقه ای جدی گرفته شود و از آنجا که تامین اعتبارات بحران با تاخیر تامین می شود در خواست کرد تا از اعتبارات داخلی شرکت برای این کار پیش بینی شود تا فرصت از دست نرود.

او گفت: برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به استخر های پرورش ماهی قرار شد از اعتبارات محرومیت زدایی مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای دادن تسهیلات در این زمینه استفاده شود که دستور پیگیری ان نیز توسط استاندار صادر شده است.

فرخ زاد یادآورشد: شرکت آب منطقه ای استان در یک سال اخیر نهضت لایروبی رودخانه ها را آغاز کرده که بسیار ارزشمند است لذا انتظار داریم امسال نیز این کار با جدیت ادامه یابد تا از برخی تهدیدات سیل هم جلوگیری شود.

او همچنین تاکید کرد تا نظارت بیشتری بر ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده رودخانه ها صورت گیرد تا در مواقع بروز بحران از حوادث پیشگیری شود

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: در خصوص دیوارکشی و مهندسی سردهنه ها که از سوی دکتر سیاهکلی مطرح شد هر دو پیشنهاد خوبی است و ما در مورد مشارکت در دیوارکشی از سوی ساکنان روستایی مخالفتی نداریم و متقاضیان می توانند درخواست و طرح خود را به آب منطقه ای ارائه کنند و در مدت دو هفته پاسخ لازم صادر شده و می توانند در کارها مشارکت کنند.

او در پایان گفت: مهندسی سردهنه ها نیز از نظر فنی باید مورد توجه قرارگیرد و تلاش می کنیم از اعتبارات مدیریت بحران برای این کار استفاده کنیم وی همچنین

در خصوص مرمت و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل در الموت و آوج هم قول مساعدت و پیگیری داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.