| کد خبر: 161865 |

◄ برنامه شهرداری تهران برای راه‌اندازی «وای‌فای شهری»

محمدفرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: به‌طور خاص راه‌اندازی وای فای شهری در برنامه‌های شهرداری تهران است.

تین نیوز

محمدفرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: به‌طور خاص راه‌اندازی  وای‌فای شهری در برنامه‌های شهرداری تهران است.

به گزارش تین‌نیوز، فرجود گفت : شهرداری تهران حول نوآوری شهری از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت خواهد کرد. کم و کیف این حمایت با همکاری صاحب‌نظران و بازیگران عرصه هوشمندسازی تعیین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران افزود: فرق این دوره شهرداری و دوره قبل این است که بحث شهر هوشمند بسیار جدی‌تر مدنظر قرارگرفته است.

وی افزود: در فاز اول ابتدا باید برنامه شهر هوشمند نوشته می‌شود و در دبیرخانه از گروه‌های ذی‌نفع دعوت خواهد شد و نظرسنجی صورت می‌گیرد.ما برای ارتباط با سازمان‌های مربوطه کار را آغاز کرده‌ایم مثلاً با وزارت ارتباطات کار را شروع کرده‌ایم.

محمدفرجود گفت:سعی ما بر این است که در سیستم هوشمند شهری اطلاعات شهروندان تجمیع و گردآوری شود و از تکرار اطلاعات در سازمان‌های مختلف جلوگیری کنیم.حساب شهروندی بیشتر با محوریت پرداخت‌های خرد شهری در سرویس‌های شهری راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: در حمل‌ونقل شهری چون عوامل مختلفی در این مسئله اثر می‌گذارد ایده‌های مختلفی برای این مسئله در تهران عنوان‌شده است.

وی ادامه داد: در دبیرخانه شهر هوشمند ما سعی بر تجمیع و بهینه‌های راه‌حل‌های برای مشکلات ترافیکی و حمل‌ونقل شهری داریم. دیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران: 

ر سیستم حساب شهروندی تمام تلاش ما اینست که تعامل پذیری سرویس‌ها با مردم را بیشتر کنیم.

فرجود گفت: برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی برای شهر هوشمند دیده شده است و اینگونه نیست که بگوییم به شهر هوشمند رسیدیم و دیگر تمام شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در سیستم حساب شهروندی تمام تلاش ما اینست که تعامل پذیری سرویس‌ها با مردم را بیشتر کنیم.

زیرساخت هوشمند

از زیرساخت‌های اصلی در شهرهای هوشمند شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم از قبیل اینترنت، وایرلس و خطوط تلفن همراه (۴G) هستند.

اینترنت یکی از اجزا جداناپذیر در شهرهای هوشمنداستو استفاده از آن در بخش‌های مختلف می‌تواند راه‌حلی مناسب برای موضوع موردنظر باشد. بنابراین برای داشتن شهری هوشمند نیازمند توجه و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای مانند ارائه آن به‌صورت رایگان در مراکز و اماکن شهرها و در دسترس بودن خدمات پشتیبانی و همچنین ارائه سرویس‌های پرسرعت برای تلفن‌های همراه (G4 ) است.

یکی از مفاهیم مهم در این بخش نیز موضوع اینترنت اشیا (IOT) است اینترنت اشیا( IoT) مفهومی جدید در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات است که قابلیت ارسال و دریافت داده از طریق شبکه‌های ارتباطی را فراهم می‌کند. به بیان ساده اینترنت اشیا به ارتباط اشیای مختلف از طریق اینترنت و برقراری ارتباط آن‌ها با یکدیگر اشاره دارد. فناوری اینترنت اشیا نقش بسزایی در توسعه و ارتقا شبکه‌های هوشمند و درنهایت شهر هوشمند دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.