بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

پیشرفت قابل توجه راه‌ آهن شیراز به بوشهر

با تکمیل پروژه راه آهن بوشهر، خط ریلی تهران، اصفهان، شیراز به بندر بوشهر و به اقتصاد دریا متصل می شود و بهره برداری از این خط ریلی نقشی بی بدیل در پویایی و رونق اقتصادی استان بوشهر دارد.

پیشرفت قابل توجه راه‌ آهن شیراز به بوشهر
تین نیوز |

پروژه راه آهن بوشهر به فارس یکی از مطالبات مهم مردم استان بوشهر است که با تکمیل این پروژه راه آهن بوشهر، خط ریلی تهران، اصفهان، شیراز به بندر بوشهر و به اقتصاد دریا متصل می شود و بهره برداری از این خط ریلی نقشی بی بدیل در پویایی و رونق اقتصادی استان بوشهر دارد.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید به راه آهن شیراز بوشهر

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، احمد محمدی زاده با بیان اینکه به حمل و نقل ریلی استان در دولت سیزدهم شهید آیت الله رئیسی توجه ویژه ای شد، اظهار داشت: طول خط ریلی شیراز به بوشهر 450 کیلومتر است که 140 کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد و مابقی در استان فارس احداث می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام قطعات این خط ریلی فعال است گفت: تکمیل در خط ریلی بوشهر به شیراز یکی از اولویت ها است و اعتبارات لازم اختصاص یافته است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با تکمیل پروژه راه آهن بوشهر، خط ریلی تهران، اصفهان، شیراز به بندر بوشهر و به اقتصاد دریا متصل می شود و بهره برداری از این خط ریلی نقشی بی بدیل در پویایی و رونق اقتصادی استان بوشهر دارد.

وی با بیان اینکه خط ریلی بوشهر پس از سال ها رکود در دولت آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید فعال شد، خاطرنشان کرد: اکنون همه 11 قطعه خط ریلی استان بوشهر فعال شده است.

محمدی زاده یکی دیگر از خدمات ماندگار رئیس جمهور فقید در سفر به بوشهر را اجرایی شدن قطعات مختلف خط ریلی بوشهر به شیراز اعلام و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این پروژه نیاز به اعتبارات ویژه داشت، با پیگیری رئیس جمهور شهید و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی 1.2 میلیارد دلار از محل تهاتر نفت برای این پروژه مصوب شد.

مهدی تیربازاری هم با اشاره به پیشرفت پروژه راه آهن شیراز، بوشهر و عسلویه در قطعه هفتم گفت: پیشرفت فیزیکی این قطعه در کمتر از شش ماه به حدود 15 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه قطعه 7 راه آهن بوشهر حدود 30 کیلومتر است خاطرنشان کرد: همزمان با تجهیز کارگاه با بیش از  80 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین عملیات خاک برداری خاک ریزی آغاز شده است. در 5.5 ماه بیش از یک سوم عملیات خاک برداری و خاک ریزی کل مسیر انجام شده است.

مجری خط ریلی بوشهر با اشاره به عملیات پرتال ورودی تونل ها در قطعه هفتم خط ریلی بوشهر اظهار داشت: امیدواریم که با همدلی و اهتمام تمام پیمانکاران، این پروژه حیاتی در موعد تعیین شده به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعیدی پاسخ

    مهمترین پروژه ریلی ایران اولین سربندر ایران شیراز به بندر استراتژیک بوشهر دستاورد بزرگی است ولی چرا اینقدر طولانی

  • نادر پاسخ

    در واقع که این چنین نیست و پروژه پول نداره تمام این اطلاعات که به استاندار داده آمد غلط است

  • علیرضا یکانی پاسخ

    خداوند را شاکریم که به استان ماهم نوبت رسید اخر

  • پرتو پاسخ

    مسیر زمینی شیراز بوشهر حدود ۳۰۰ کیلومتر ه چرا ریلی ۴۵۰ کیلومتر ه؟

  • مهدی پاسخ

    یعنی حتی یه راه آهن ساده رو هم به این مردم ندادین، برای هر سفر باید پنج ساعت بریم تا شیراز پولشم بره تو جیب اونا...

  • ایران نیمه جان پاسخ

    ۳۵ سال ساکن شیراز هستم ورودی شهر شیراز از سمت بوشهر هیچ شباهتی به ورودی شهر نداره تا سه چهار سال پیش شب فکر می‌کردی وارد خرابه‌ای شدی الان هم هنوز به ورودی شهر شباهتی نداره

  • علیرضا اسداللهی نودهی پاسخ

    سلام باورکنید با اتصال هرشهری به خط آهن سراسری ایران ظرف مدت ۵سال جمعیت آن شهر ۱۰برابر میشه بنابراین بوشهر پیش بینی کرده باشند که با اتصال راه اهن بوشهر شیراز عسلویه باید برای ابر کلانشهر بوشهر پیش بینی های بزرگ وکوچک کنند مانند افزایش حجم ترمینال فرودگاه بین المللی بوشهر افزایش حجم انبارهای بندر بوشهر به حداقل ۵۰میلیون تن کالا ترانزیت کانتینری سوم احداث راه آهن درکنار آزادراه بوشهر وبندرعباس وبوشهر شیراز هم ساخته شده و سایر جاده‌های بوشهر باید حداقل بزرگراه بشود طرح توسعه بنادر دیلم گناوه وبندر دیر وبندر آفتاب بندر لنگه وهرمزگان قشم کیش وسایر بنادر جنوب مانند هتلهای ۵ستاره ومجتمع های گردشگری تجاری فراوان تا اینکه گردشگر خارجی وداخلی از تنوع مجتمع تجاری وهتلها برخوردار باشد ضمن اینکه شهرداری طرح وجزییات طرح جامعه شهری بندری برای زمان افزایش جمعیت تهیه کنند وخیابانهای جدید وبزرگ فکر کنید که غافلگیر نشوید از بنادر دیلم گناوه استفاده میشه واقعا کرد که مانند بندر عباس با حجم عظیم کالاهای صادراتی وارداتی مواجه نشوید جاده وراه آهن بوشهر وبندرعباس وخوزستان را حتما درنظر گرفته شود بندر بوشهر با توجه به نزدیکی به قطر وبحرین دبی وابوظبی کویت عمان طوری ارتباطات فناوری اطلاعات ارتباطی وکشتی رانی وکشتی سازی را رونق اقتصادی بهبودی کامل دهید تا افراد تجار وسرمایه گذاری کشورهای خلیج‌فارس بخاطررونق گردشگری تجاری و ودرمانی افزایش بدهید از بخش خصوصی استفاده میشه واقعا کرد انشالله

  • ناشناس پاسخ

    بزک نمیر بهار میاد....

  • شیس پاسخ

    لطفا وزیر محترم راه ،،،،تا فکر استیضاحش به نماینده های محترم نرسیده،،،،به فکر راه آهن اهواز به اصفهان باشه ،،،،یا حق