| کد خبر: 211282 |

شهرهای جهان بعد از کرونا تغییر می‌کنند؟

این روزها برنامه‌ریزان شهری در نقاط مختلف جهان از "آوکلند"، شهر بزرگ نیوزیلند گرفته تا "بوگوتا"، پایتخت کلمبیا، مناطق شهری را با محدودیت‌های ناشی از شیوع کروناویروس سازگار کرده‌اند.

تین نیوز

این روزها برنامه‌ریزان شهری در نقاط مختلف جهان از "آوکلند"، شهر بزرگ نیوزیلند گرفته تا "بوگوتا"، پایتخت کلمبیا، مناطق شهری را با محدودیت‌های ناشی از شیوع کروناویروس سازگار کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، اما اکنون این پرسش مطرح است که آیا این تغییرات اعمال شده ادامه پیدا خواهد کرد و آیا شهرها پس از پایان یافتن همه‌گیری کووید ۱۹ به وضعیت گذشته بازمی‌گردند؟

برای افرادی که از مدافعان شهرهای بدون خودرو، پاک و مناسب برای پیاده‌روی به حساب می‌آیند، شیوع کروناویروس می‌تواند فرصتی بی‌سابقه‌ برای بررسی ایده‌هایی باشد که از سال‌ها قبل مطرح بوده است.

همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و اعمال محدودیت‌های تردد به منظور مقابله با این بیماری موجب کاهش قابل توجه رفت و آمدهای جاده‌ای و استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی شده است.

مسئولان شهری از لیورپول تا لیما به بستن خیابان‌ها و اختصاص مسیرهای بیشتری برای دوچرخه سواری و پیاده‌روی اقدام کرده‌اند تا ساکنان شهرها بتوانند فاصله‌گذاری اجتماعی پیشنهاد شده توسط مسئولان حوزه سلامت را رعایت کنند.

در شهر "اُکلند" در ایالت کالیفرنیا تقریبا ۱۰ درصد از مسیرهای جاده‌ای بسته شده و در شهر بوگوتا در کلمبیا چندین کیلومتر مسیر اختصاصی برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است.

در نیویورک نیز به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت، برخی از خیابان‌ها به روی ماشین‌ها بسته شده و تنها عابران پیاده امکان تردد دارند. همچنین در آوکلند، مکزیکو سیتی و برخی شهرهای دیگر اقدامات مشابهی در نظر گرفته شده است.

همه‌گیری کووید ۱۹ با مزایای بسیاری همراه بوده است. تشویق به دوچرخه سواری به کاهش جمعیت مسافران در واگن‌های مترو و اتوبوس‌ها کمک کرده چرا که در این وسایل نقلیه عمومی امکان حفظ فاصله اجتماعی به سختی امکان پذیر است.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این تغییرات با پایان یافتن همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ ادامه پیدا خواهد کرد؟

مسئولان شهر میلان اعلام کرده‌اند که قرار است با برداشته شدن محدودیت‌ها، چندین کیلومتر مسیر جدید به تردد دوچرخه‌سواران اختصاص پیدا کند و پیاده‌روها گسترده‌تر شوند.

در اتریش هم یک شرکت مهندسی شهرسازی طرح پارک عمومی به شکل مارپیچ را پیشنهاد کرده که دارای مسیرهای ۲۰ دقیقه‌ای برای پیاده‌روی و با فاصله از دیگران است و همچنین ورودی‌هایی دارد که برای تشویق مردم به رعایت فاصله‌گذاری، مسیرهای پرتردد را با علائمی مشخص می‌کند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، در بوداپست پایتخت مجارستان نیز قرار است در صورت مفید بودن اختصاص مسیرهای جدید دوچرخه سواری، این طرح ادامه پیدا کند.

همچنین برخی شرکت‌های مهندسی، شهرهایی پیشنهاداتی در طراحی مکان‌های عمومی برای دوران پساکرونا دارند اما اینکه این طرح‌ها تا چه اندازه به مرحله اجرا درآیند هنوز مشخص نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.