| کد خبر: 190384 |

کاهش حجم تجارت کانتینری آمریکا - چین

کاهش حجم تجارت کانتینری از چین به آمریکا به دنبال تشدید تنش های تجاری بین طرفین، مهمترین مبحثی بود که در جدیدترین تحلیل هفتگی آلفالاینر به آن اشاره شد.

تین نیوز

کاهش حجم تجارت کانتینری از چین به آمریکا به دنبال تشدید تنش های تجاری بین طرفین، مهمترین مبحثی بود که در جدیدترین تحلیل هفتگی آلفالاینر به آن اشاره شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، موسسه آلفالاینر در جدیدترین تحلیل هفتگی خود با اشاره به اینکه جنگ تجاری آمریکا-چین به پیکره حجم تجارت کانتینری از پکن به واشینگتن آسیب وارد کرده است، نوشت: طی پنج ماه نخست سال جاری میلادی، صادرات کالاهای چینی به بنادر آمریکا افت 6.5 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نمایش گذاشت. نکته قابل توجه اینکه اگرچه چین تا به حال بزرگترین مبدا واردات کانتینری آمریکا است، اما سهم مذکور از 46 درصد در سال 2018 میلادی به 42 درصد در سال جاری میلادی کاهش پیدا کرده است.

کشتی کانتینری مگامکس MONACO MAERSK چند روز گذشته بندر Tanjung Pelepas مالزی را به سمت بندر روتردام هلند ترک کرد. MONACO MAERSK با حمل 19 هزار و 284 TEU توانست رکورد جدید بارگیری را به ثبت رساند. این کشتی از ظرفیت اسمی 20 هزار و 568 TEU برخوردار است.

کشتی سازی Tsuneishi Zhoushan چین، کشتی MAERSK BINTULU  با ظرفیت دو هزار و 806 TEU را به مالکان ژاپنی تحویل داد.

شرکت های کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان، CMA CGM فرانسه و کاسکوی چین نخستین خطوط کشتیرانی خواهند بود که پهلوگیری مستقیم در بندر جدید و توسعه نیافته Posorja را تجربه خواهند کرد. اپراتور دی پی ورلد انتظار دارد عملیات خود در بندر مذکور را در ماه آگوست سال جاری میلادی آغاز کند.

شرکت خدمات رسانی ترمینال بین المللیِ کانتینری (ICTSI) طرح هایی را برای ارتقاء و به روزرسانی ترمینال های کانتینری خود را پیشنهاد داد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.