| کد خبر: 174678 |

◄ دغدغه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان از دیدگاه یک عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان

انتصاب ناظران نیز باید مورد بازبینی و دقت نظر منتخبان جدید نظام مهندسی قرار بگیرد.

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان با اشاره به دغدغه معیشت مهندسان و مسئولیت اجتماعی، آنها گفت: اولین و اساسی‌ترین خط قرمز منتخبان باید اولویت منافع جمعی  به منافع فردی باشد و یا اصالتاً و عملاً منافع فردی رادر تحقق منافع جمع ببینند، زیرا بزرگ‌ترین آفت سازمان فدا کردن منافع جمعی در جهت منافع شخصی بوده است .

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس زرکوب اظهار کرد:هیئت مدیره سازمان با این باور که انسان محور توسعه است و لازمه گوهر و کرامت انسانی بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی اوست ،تمام همّ وتلاش خود را مصروف بالابردن سطح کیفیت زندگی و معیشت مردم واعضاء سازمان خواهد کرد.

وی در در ادامه سخنان خود، یادآورشد: بستر سازی برای معیشت عادلانه اعضاء و ایجاد فرصت‌های شغلی به‌ویژه برای جوانان در سازمان در جهت توسعه و پویایی خلاقیت‌های حرفه‌ای و ایجاد استارتاپ‌ها و توسعه فن آوری‌های نوین از طریق ایجاد میز مهندسین جوان و رانت زدایی از سیستم با رویکرد عدالت اجتماعی از دیگر الزاماتی است که در انتخابات فردا باید دنبال شود.

زرکوب با تائید نظرات وزیر راه و شهرسازی درباره اشکالات موجود در سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: مدیریت سیستمی، نظام پاسخگو و کنترل و ارزیابی پیوسته از عوامل مهم توسعه و پیشرفت سازمان است و در این راستا در جهت شفافیت سازمان با پیاده کردن نظام جامع اطلاعاتی از هرگونه حرکت اصلاحی درون زا در سازمان استقبال می‌شود. زیرا اگر اصلاحات سازمانی درون‌زا نباشد موجب دخالت‌ها واتخاذ تصمیمات از خارج و قیم‌مآبی می‌شود.

به گفته وی، ما در تشکیل تیم‌‌‌‌‌‌های طراحی و اجرا به خصوصیات اخلاقی و رفتاری عوامل هم توجه داشتیم. مدیرانی که وقت نمی‌‌‌‌‌‌فروختند. پیمانکاری که از کار کم نمی‌‌‌‌‌‌گذاشتند. کارشناسانی که روابط مالی نادرست و خلاف قانونبا پیمانکاران ایجاد نمی‌‌‌‌‌‌کردند. اعتقاد داشتیم که بناهای ماندگار حاصل اخلاق‌‌‌‌‌‌ورزی طراحان و مجریان آنهاست. اگر توجه شود به بناهایی که از گذشته به یادگار مانده است و در زندگی سازندگان آنها دقت شود این نتیجه حاصل می‌‌‌‌‌‌شود که آنها افرادی اخلاق‌‌‌‌‌‌ورز و صاحب کرامت بوده‌‌‌‌‌‌اند. تقسیم مهندسی آب زاینده‌‌‌‌‌‌رود، طراحی منار جنبان و مسجد امام (ره) اصفهان را به شیخ بهایی نسبت می‌‌‌‌‌‌دهند که فردی صاحب اندیشه و عرفان بوده است

زرکوب خاطرنشان کرد: انتصاب ناظران نیز باید مورد بازبینی و دقت نظر منتخبان جدید نظام مهندسی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.