| کد خبر: 173315 |

تین نیوز

فیلم «سرقت در ۶۰ ثانیه» نیکولاس کیج رو دیدید؟ این روزا یه فیلمی در کشور ما اکران شده به اسم «سبقت در ۶۰ ثانیه» که یه‌جورایی نسخه ایرانیزه شده همونه! فیلمی که کارگردانش شرکت‌های بزرگ خودروسازی داخلی یعنی سایپا و ایران‌خودرو هستن و بازیگراش که ما مردم باشیم توی اون سعی داریم برای ثبت‌نام خودروهای پیش‌فروش این دو شرکت از هم دیگه «سبقت» بگیریم! خوبیه این فیلم نسبت به فیلم‌های هالیوودی اینه که کاملا مجاز و قانونیه و فاقد هرگونه صحنه مبتذله!

تا دیروز اگه شما توی اتاقت پشت کامپیوتر می‌نشستی و بابات یهو در اتاقت رو باز می‌کرد و میومد بالای سرت می‌گفت: «پدرسوخته! معلوم هست چه غلطی داری می‌کنی؟ چرا من هر بار میام توی اتاقت تو داری روی صفحه دسکتاپت کلیک راست می‌کنی رفرش می‌زنی؟» اما الآن به مدد تمهیداتی که عزیزان خودروسازمون در این برنامه پیش‌فروش محصولاتشون قرار دادن و شما باید بکوب بشینی پای سایت و دکمه f۵ رو بزنی، از این بعدم هر موقع دیدید باباتون سرزده وارد اتاق شد و گفت چه غلطی داری می‌کنی می‌تونید بهش بگید: «پدر جان! سایپا طرح پیش‌فروش داره، می‌خوام وارد سایت بشم!».

خلاصه که این فیلم «سبقت در ۶۰ ثانیه» اولین فیلم ۱۰ ثانیه‌ای تاریخه که مردم برای دیدنش میلیون میلیون صف می‌بندن و میلیون میلیون هم پول می‌دن چون به گفته مدیران شرکت سایپا در ساعات اولیه ثبت‌نام چیزی حدود ۶ میلیون نفر برای ثبت‌نام خودرو وارد سایت این شرکت شدن! اونم چه خودرویی؟ پراید! یعنی خود پراید وقتی فهمید با وجود این همه قتلی که انجام داده هنوزم این‌قدر خواهان داره، زه‌بغل‌هاش ریخت و با خودش گفت: «من همون پرایدی هستم که تا دیروز پایه ثابت جوک‌های مردم و سوژه رسانه‌ها و روزی‌رسون این طنزنویس‌ها بودم؟!». من شخصا اگه پراید بودم دچار بحران هویت می‌شدم و از فردای روز ثبت‌نام به اطرافیانم می‌گفتم «منو ۱۱۱ صدا نزن ایکبیری! من بی.ام.دبلیو ایکس تیری‌ام.»

پ.ن: دروغ چرا، خود منم هفته پیش چندبار به سایت سایپا سر زدم و بدم نمیومد اگه شانسم بگه و بتونم واردش بشم یه پرایدی چیزی بنویسم! منی که توی همین مطلبم داشتم پراید رو مسخره می‌کردم! منی که توی همین هفته‌نامه «حمل‌ونقل» تا حالا n بار پراید رو سوژه کردم و در موردش طنز نوشتم! منی که در این هفت سال طنزنویسی در مطبوعات اندازه قیمت یه پراید حق‌التحریر بابت طنزهایی که در مورد پراید کار کردم گرفتم! چون می‌دونید که از حیث سوژه‌پروری و خوراک خنده‌بودن، یه‌جورایی پراید بین خودروهای داخلی جنبه احمدی‌نژاد بین سیاستمدارهای داخلی رو داره برای همین به نظرم هجوم‌بردن برای خرید پراید مثل این می‌مونه که سال ۱۴۰۰ احمدی‌نژاد کاندید ریاست جمهوری بشه بعد ما هم هجوم ببریم برای رأی‌دادن بهش! البته با این اوضاعی که داره پیش می‌ره این مسئله همچین بعید هم بنظر نمی‌رسه!

اثر: احمدرضا کاظمی

منتشر شده در شماره 177 هفته نامه حمل ونقل

منبع: هفته نامه حمل و نقل
خواندنی ها

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین