| کد خبر: 267894 |

افزایش بهای بلیت قطار شهری و اتوبوس در مشهد به ۱۵۰۰ تومان

با مصوبه امروز شورای شهر مشهد، بهای خدمات قطار شهری و اتوبوس از پایان فروردین سال ۱۴۰۳ افزایش یافته و ۱۵۰۰ تومان از مسافران اخذ خواهد شد.

تین نیوز

با مصوبه امروز شورای شهر مشهد، بهای خدمات قطار شهری و اتوبوس از پایان فروردین سال ۱۴۰۳ افزایش یافته و ۱۵۰۰ تومان از مسافران اخذ خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امروز، ۱۵ بهمن ماه، در صدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، لایحه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد و سازمان ها، موسسات و شرکت های وابسته تصویب شد.

در این جلسه عوارض و بهای خدمات شرکت بهره برداری قطار شهری تصویب شد. بر این اساس بهای خدمات فروش بلیت در سال ۱۴۰۳ با ۲۵ درصد افزایش معادل ۱۵۰۰ تومان خواهد بود. شهرداری مشهد مکلف است در صورت عدم تمایل مسافران به خرید بلیت الکترونیک (من کارت)، نسبت به فروش بلیت تک سفره (QR) در خطوط قطار شهری اقدام و مبلغ ۲۰۰۰ تومان از مسافر اخذ کند. 

در ادامه بهای خدمات نرخ کرایه و خدمات دربستی، حق السهم شرکت های فعال در حوزه خدمات حمل ونقل درون شهری مسافر به صورت دربستی، بهای خدمات صدور و تمدید پروانه فعالیت و اشتغال ناوگان سواری، ون، مینی بوس، میدل باس و اتوبوس گازوئیل سوز، شهریه خطوط مینی بوس تحت نظارت به صورت ماهیانه، بهای خدمات ساماندهی و نظارت بر حمل ونقل عمومی درون شهری مسافر و بهای خدمات جابه جایی مسافر سازمان اتوبوسرانی به تصویب رسید.

بهای خدمات خطوط روزانه سازمانی و خصوصی برای مسافر در سال ۱۴۰۳ معادل ۱۵۰۰ تومان خواهد بود که از پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد و تا آن زمان تعرفه قبلی پابرجا خواهد بود. در صورت پرداخت به صورت نقدی، نرخ خدمات معادل ۳۰۰۰ تومان اخذ می شود. شهرداری مشهد مکلف است در صورت عدم تمایل به خرید بلیت الکترونیک (من کارت)، نسبت به فروش بلیت تک سفر (QR) در خط یک BRT مبلغ ۲۰۰۰ تومان از مسافر اخذ کند.     

در بخش دیگری از جلسه عوارض و بهای خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تصویب شد. عوارض صدور مجوز احداث و نصب تاسیسات شهری ۴۶ درصد، بهای خدمات ماشین آلات و تجهیزات از صفر تا ۱۵ درصد و و بهای خدمات کارشناسی، فنی و آموزشی از ۱۰ تا ۴۶ درصد افزایش دارد.

همچنین به شهرداری مشهد اجازه داده می شود، برای افزایش فروش من کارت، به عوامل شارژ من کارت اجازه فروش در قبال دریافت کارمزد تا سقف ۱۰ درصد قیمت داده شود. این کارمزد نباید باعث افزایش قیمت فروش من کارت به شهروندان، بیشتر از سقف افزایش تصویب شده باشد. 

در ادامه جلسه بهای خدمات اتباع خارجی به تصویب رسید. براین اساس بهای خدمات مهاجرین و اتباع خارجی ساکن، شامل اتباع خارجی دارای کارت آمایش معتبر، اتباع دارای پروانه اقامت تبدیل وضعیتی و طرح خانواری از ابتدای سال ۱۴۰۳ برای خانوار یک نفره ۵۱۱ هزار تومان، دونفره ۶۵۷ هزار تومان، سه نفره ۷۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان چهارنفره ۸۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان، پنج نفره ۹۰۵ هزار و ۲۰۰ تومان، ۶ نفره و بیشتر ۹۴۹ هزار تومان محاسبه و دریافت می شود.

این بهای خدمات برای مدافعین حرم، تیپ فاطمیون و زینبیون به ترتیب ۱۰۲ هزار و ۲۰۰ تومان، ۱۳۱ هزار و ۴۰۰تومان، ۱۵۱ هزار و ۸۴۰ تومان، ۱۶۹ هزار و ۳۶۰ تومان، ۱۸۱ هزار و ۴۰ و ۱۸۹ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

۳۰ درصد از بهای خدمات دریافتی از اتباع خارجی، به صورت خرید خدمات از نرخ مصوب هزینه های تحت نظارت اداره کل امور اتباع استان تخصیص یابد.

در بخش دیگری از جلسه بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر و همچنین سازمان عمران مورد تصویب قرار گرفت. 

در ادامه بهای خدمات سازمان پایانه های مسافربری به تصویب رسید که تعرفه بهای خدمات اتوبوس های ورودی به پایانه با ۵۶.۱ درصد افزایش تا یک ساعت اول ۴۶۸۳ تومان و از یک ساعت به بعد هر ساعت اضافه ۱۵۶۱ تومان خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.