| کد خبر: 257975 |

◄ اتوبوس در مشهد رایگان می شود؟

کلیات طرح عدم دریافت کرایه خدمات حمل ونقل عمومی در سازمان اتوبوسرانی به تصویب شورای شهر مشهد رسید.

تین نیوز

امروز ۵ تیر ماه، در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، کلیات طرح دو فوریتی عدم دریافت کرایه خدمات حمل و نقل عمومی در سازمان اتوبوسرانی از شهروندان و استفاده از ظرفیت های اقتصادی به منظور جبران هزینه های آن به تصویب رسید که البته بررسی تبصره های این لایحه به دلیل اتمام وقت، به جلسه آینده شورا موکول شد. 

به گزارش تین نیوز، نائب رییس شورای شهر مشهد و ارائه دهنده طرح حمل و نقل عمومی رایگان در خصوص این طرح اظهار کرد: طرح حمل و نقل عمومی رایگان به منظور خدمت به مردم و براساس قوانین و مقررات بالا دستی تدوین و ارائه شده است.

موسی الرضا حاجی بگلو با بیان اینکه یک سوم از هزینه بلیت اتوبوس از جیب مردم پرداخت می شود، افزود: مابقی برعهده شهرداری و دولت است، در این طرح فقط قرار است سهم مردم حذف شود. درآمد اتوبوسرانی از محل پرداخت کرایه اتوبوس در سال ۲۰۰ میلیارد تومان است که برای شهرداری رقم زیادی نیست، مگر شهرداری مانده این مبلغ است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شهرداری مشهد در سال ۷۰۰ میلیارد تومان به بخشهای مختلف استان کمک می کند و مشکلی ایجاد نمی شود، پس با چه توجیهی می گویند با حذف این ۲۰۰ میلیارد تومان دچار مشکل خواهند شد.

وی با اشاره به لزوم ورود به تحقیق و تفحص از اتوبوسرانی، بیان کرد: شهرداری باید مدیران درآمدی داشته باشد اما متاسفانه مدیران بیشتر هزینه ای هستند.

براساس این طرح شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرای بند ۳-۸ سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری به منظور ترغیب شهروندان در استفاده از حمل ونقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک شهر و با توجه به عدم امکان دریافت بهای تمام شده خدمات اتوبوسرانی از شهروندان و زائران به صورت کامل، کاهش هزینه های مازاد شهرداری در نگهداری، پشتیبانی و به روزرسانی سامانه های الکترونیکی کسر کرایه و عدم صرفه اقتصادی در نوسازی آن(به دلیل تغیرات سریع در حوزه های فناوری مرتبط  و برآورد بالای هزینه نوسازی، نگهداری و پشتیبانی این تجهیزات در برابر بهای خدمات ناچیز دریافتی از مسافران)، مستند به اصل یکصدم قانون اساسی، ماده ۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور(با آخرین اصلاحات)، بندهای ۲ و ۲۷ ماده ۸۰ قانون اخیرالذکر، تبصره ۱ ماده ۷ دستورالعمل اجرایی موضوع تبصره ۱ ماده ۲ قانون درآمد پایدار ابلاغی وزارت کشور، از استفاده کنندگان از خدمات حمل ونقل عمومی در سازمان اتوبوسرانی بخش خصوصی و سازمانی(اتوبوس، میدل باس، مینی بوس، ون و...) کرایه دریافت ننماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اگه برای عموم مردم رایگان نمیشه کاش لااقل برای دانشجوها و دانش آموزان رایگان بشه

  • ناشناس 0 0

    واقعا شهرداری مانده این مبالغ نیست عوضش عوارض نوسازی وسایر را از مردم خواهد گرفت

  • ناشناس 0 0


    عالیه خدا خیرتون بده چون بیشتر وقتا من کارت همرات نیست