| کد خبر: 248583 |

وضعیت آب در تهران بحرانی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسدود کردن آب در ایر ان و عراق از سوی ترکیه، در خصوص این طرح بیان کرد: موضوع آب در دنیا به عنوان یک بحث مهم مطرح است. وضع آب در تهران بحرانی است و مردم باید به این موضوع توجه داشته و آن را جدی بگیرند و اگر بارشی رخ ندهد، این وضعیت تشدید خواهد شد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسدود کردن آب در ایر ان و عراق از سوی ترکیه، در خصوص این طرح بیان کرد: موضوع آب در دنیا به عنوان یک بحث مهم مطرح است. وضع آب در تهران بحرانی است و مردم باید به این موضوع توجه داشته و آن را جدی بگیرند و اگر بارشی رخ ندهد، این وضعیت تشدید خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در جریان بررسی طرح الزام شهرداری به احیا و مدیریت بازچرخانی آب در تهران با اشاره به مسدود کردن آب در ایر ان و عراق از سوی ترکیه، در خصوص این طرح بیان کرد: موضوع آب در دنیا به عنوان یک بحث مهم مطرح است. وضع آب در تهران بحرانی است و مردم باید به این موضوع توجه داشته و آن را جدی بگیرند و اگر بارشی رخ ندهد، این وضعیت تشدید خواهد شد. 

رئیس شورا در ادامه با تایید موضوع فرونشست‌ تصریح کرد: با توجه به این نکته همه پشت بام ها و پیاده روها یا آسفالت و یا موزاییک است امکان نفوذ آب به منابع زیرزمینی وجود ندارد، یکی از اقداماتی که شهرداری می تواند در این باره انجام دهد، جمع آوری آب های سطحی است. ما می توانیم از ظرفیت پس آب ها در تمام پارک ها استفاده کنیم. اصراری نیست که لزوما جوی های آب از بتن ساخته شود یا اگر قرار است چنین باشد از بتن نفوذپذیر برای این منظور استفاده شود. 

وی درباره آب های جمع شده در پشت بام ها نیز گفت: این آب ها به فاضلاب ها هدایت می شود در واقع در یک چرخه معیوب قرار دارد به این معنا که ما آب پاکیزه را با هدایت به سمت فاضلاب آلوده کرده و مجددا برای تصفیه می فرستیم. این آب ها در برخی مناطق هدر می رود برای تاثیرگذاری بیشتر می توان در این زمینه از مشوق هایی نیز استفاده کرد. 

آبخیزداری نکته دیگری که چمران ضمن تاکید بر توجه بر آن بیان کرد: آب های که از کوه ها روان می شود تبدیل به سیل می شود که با آبخیزداری می توان جنگل ها و یا درختان شمال شهر را که فاقد آب کافی هستند، آبیاری کرد. 

رئیس شورا گفت: بازه زمانی که برای این اجرای این برنامه در نظر گرفته شده است، طولانی است، ما تا این اندازه زمان نداریم که سالانه 15 میلیون متر مکعب به منابع آبی بیفزاییم. اگر بتوان این طرح را در بازه زمانی کوتاه تری اجرایی کرد، دولت نیز همکاری های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد. 

وی در خصوص آموزش و فرهنگ سازی عمومی در این باره توضیح داد: این نکته خوبی است و باید لحاظ شده و تنها به تبلیغ و توصیه های تکراری محدود نشود. این آموزش به ویژه در ساختمان سازی بسیار ضروری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یه ناشناس 0 0

    خب آب رو انقدر به کشورای دیگه صادر نکنید ...‌.

  • کوروش 0 0

    اصلا جای نگرانی نیست. بحرانی وجود نداره.همونطور که برای رفع کمبود بنزین بهش بنزن اضافه میکنید ، به آب تهران هم آب چاه و فاضلاب اضافه کنید تا بحران رفع بشه.