| کد خبر: 266198 |

پیشنهاد سرمایه‌ گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

مدیرعامل شهر فرودگاهی امامی خمینی(ره) مجموع پیشنهادات سرمایه گذاری در پهنه لجستیکی را ۲۹۰ میلیون دلار و در منطقه آزاد تجاری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با بخشی از این درخواست ها موافقت شده است و در حال تهیه مدل مالی برای آنها هستیم.

تین نیوز

مدیرعامل شهر فرودگاهی امامی خمینی(ره) مجموع پیشنهادات سرمایه گذاری در پهنه لجستیکی را ۲۹۰ میلیون دلار و در منطقه آزاد تجاری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با بخشی از این درخواست ها موافقت شده است و در حال تهیه مدل مالی برای آنها هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید چلندری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  ، با اشاره به میزان استقبال از سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دولت سیزدهم اظهار کرد: از زمان تصویب احداث منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امامی خمینی (ره) در سال ۹۴، زیرساخت ها آماده نشده بود و به همین خاطر مورد استقبال سرمایه گذاران حوزه لجستیک قرار نمی گرفت. به همین خاطر در اولین اقدام، قرارداد توسعه زیرساخت های منطقه آزاد تجاری را به جریان انداختیم و یک منطقه ۱۰۷ هکتاری به عنوان هسته پیشران انتخاب شد که هم اکنون از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است.

وی افزود: تا این لحظه پیشنهادات سرمایه گذاری ۲۹۰ میلیون دلاری در این پهنه لجستیکی داریم و از طرفی مجموع درخواست های سرمایه گذاری در کل منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به رقمی بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که بخشی از آن در پهنه های لجستیکی همچون پوشاک، صنایع هایتک و شهر طلا، پذیرفته شده است و کارشناسان ما در حال تهیه مدل مالی آن هستند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: اگرچه می توانیم طبق بند «الف» ماده ۶۵ قانون مناطق آزاد کشور عرصه و ایان را واگذار کنیم، اما بر اساس قانون نحوه کاربری فرودگاه ها اجازه واگذاری عرصه و ایان داده نشده است. لذا به منظور تسریع واگذاری زمین ها به صورت BOT یا واگذاری ایان در حال تلاش برای رفع این خلأ قانونی هستیم تا شرایط حضور و فعالیت سرمایه گذاران در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تسهیل و تسریع شود.

شفاف سازی قراردادها؛ علت اصلی افزایش درآمدها

چلندری در ادامه مهم ترین علت افزایش درآمدهای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را شفاف سازی درآمدها عنوان کرد و گفت: درآمدهای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از دو منبع نشست و برخواست هواپیماها و شفاف سازی قراردادها حاصل می شود که کفه ترازو از سمت شفاف سازی قراردادها سنگین تر است.

وی با بیان اینکه درآمد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نسبت به سال گذشته ۴.۵ برابر شده است، گفت: به طور مثال قرارداد CIP از ۵۰۰ میلیون تومان در سنوات گذشته به ۵۰ میلیارد تومان، قرارداد پارکینگ ها از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۴ میلیارد و فورواردری بار نیز ۷۰۰ برابر فزایش یافته است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با توجه به اقدامات انجام گرفته از رشد ۸ برابری درآمدها خبر داد.

چلندری یادآور شد: تمامی قراردادهای مذکور و سایر موارد بر اساس اعلام فراخوان و برگزاری مناقصه منعقد شده است و هیچ گونه شرایطی از جانب این شرکت به طرف های قرارداد تحمیل نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه 1 0

    البته افزایش نرخ ارز و تورم بطور طبیعی ارقام درآمد را بالا می برد ، هزینه ها هم چند برابر شده اند جناب چلندری ، ولی فرودگاه امام هنوز به سود نرسیده و کفه اقتصادی اش منفی است.آیا می توانید تراز مالی واقعی را اعلام کنید؟قطعا نه ، چون اجازه ندارید ! بهرحال بد نیست برای توسعه پایانه ای فرودگاه و انتقال پروازهای مهرآباد به امام اقدام و جذب واقعی سرمایه گذاری کنید تا فاجعه فرودگاه مهرآباد بالاخره خاتمه یابد. بد نیست بدانید در طرح جامع فرودگاه مهرآباد که مصوب در زمان مهندس علی شاهچراغی شد ، مهرآباد باید در سال ۱۳۷۷ تعطیل می شد ولی چون امام تا ۱۳۸۲ آماده نشده بود این مهم رخ نداد.فرودگاه امام با دو پایانه موجودش می تواند تا ۲۵ مسافر در سال پردازش کند ، البته اگر منطقی و تخصصی اداره شود.

  • ناشناس 1 0

    تو را به خدا امانت مردم را به افراد آزمون شده نسپارد. کافی است یک نفر قراردادهای فرودگاه‌های مشهد و مازندران را بررسی کند که اینها چه کرده اند.
    صنعت را کجا میبرید؟