| کد خبر: 265830 |

۲۰۰ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه‌ گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از درخواست بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری تجار و سرمایه گذاران برای حضور در این کلان شهر فرودگاهی خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از درخواست بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری تجار و سرمایه گذاران برای حضور در این کلان شهر فرودگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی، "سعید چلندری "امروز سه شنبه در جریان دومین روز از هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در نشست خبری، افزود: این در حالی است که در گذشته تجار و بازرگانان رغبتی به حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نداشتند.

وی گفت: چهار هزار هکتار از وسعت ۱۴ هزار هکتاری فرودگاه امام در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی قرار دارد.

چلندری ادامه داد: درآمدهای شهر فرودگاهی امام در دولت سیزدهم نسبت به پیش از آن ۴.۵ برابر شد و سال آینده این افزایش به هشت برابر خواهد رسید.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی اظهار داشت: شعار این شرکت هوشمندسازی و الکترونیک کردن همه خدمات است، اکنون موضوع پنجره واحد خدمات کاملاً اجرایی شده و بیش از ۵۰ درصد خدمات شهر فرودگاهی به صورت الکترونیکی عرضه می شود.

انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام قابلیت اجرا ندارد​​

ساخت فرودگاه جدید در فاز ۲ شهر فرودگاهی امام

وی خاطرنشان کرد: از سایر اقدامات قابل اشاره، موضوع فاز ۲ شهر فرودگاه امام بود که پس از ۱۸ سال عملیاتی می شود. در عملیات فاز ۲ ساخت فرودگاه جدید با مقیاسی ۱۰ برابر فرودگاه معمولی در دستور کار خواهد بود و امیدواریم فاز نخست آن تا پایان این دولت به اتمام برسد.
این مقام مسئول در خصوص انتقال پروازها از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام، گفت: در اسناد بالادستی که موظف به اجرای آنها هستیم، آماده سازی زیرساخت ها در فرودگاه امام تاکید شده است.
وی یادآور شد: در اکثر فرودگاه های بزرگ جهان پروازهای داخلی و خارجی به طور همزمان انجام می شود.
چلندری به انجام روزانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: این فرودگاه ظرفیت و کشش بیش از این میزان پرواز را ندارد.
وی بیان داشت: در ترمینال جدید که در فاز دوم شهر فرودگاه امام اجرایی می شود، انجام پروازهای داخلی و خارجی پیش بینی شده است.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام اظهارداشت: جمع کردن فرودگاه مهرآباد بسیار سخت و زیان آور است و شاید حتی تا ۱۵ سال آینده نیز این اتفاق نیفتد، زیرا زیرساخت های متعددی در آن وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه ما موظفیم برای حداقل ۱۰ سال آینده فکر کنیم، اضافه کرد: فرودگاه امام در سال ۸۴ به بهره برداری رسید و اکنون ۱۸ سال است که دستی به سر و روی آن کشیده نشده است؛ باید زیرساخت های لازم را در فاز ۲ فرودگاه امام پیش بینی کنیم تا مطابق صلاحدید دولت و مجلس سیاستگذاری انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.