| کد خبر: 243770 |

◄ آمادگی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای پروازهای حج

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تاکید بر آمادگی این مجموعه برای اجرای عملیات حج و اعزام زائران به سرزمین وحی گفت: ترمینال سلام برای پروازهای حج ۱۴۰۱ تجهیز و امکانات لازم در آن پیش‌بینی شده است.

تین نیوز

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تاکید بر آمادگی این مجموعه برای اجرای عملیات حج و اعزام زائران به سرزمین وحی گفت: ترمینال سلام برای پروازهای حج ۱۴۰۱ تجهیز و امکانات لازم در آن پیش‌بینی شده است.

به گزارش تین نیوز از پایگاه اطلاع رسانی حج، سعید چلندری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز-سه‌شنبه(۱۷ خرداد) با حضور سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان در سالن وحدت بعثه برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده برای اجرای عملیات حج و نحوه تحویل بار زائران توسط مدیران کاروان‌ها، اظهارداشت: نخستین پرواز زائران حج تمتع از فرودگاه امام بامداد یکشنبه (۲۲ خرداد) انجام خواهد شد و قبل از آن دو پرواز در روزهای ۱۸ و ۲۰ خرداد برای انتقال عوامل و کارگزاران مجموعه حج و زیارت پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: در خصوص پذیرش و اعزام زائران تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد تا در خور شان حجاج امکانات فراهم شود و خاطره خوبی از این سفر معنوی در ذهنشان باقی بماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز در این نشست بر لزوم پیش‌بینی امکانات و تسهیلات مناسب برای جلوگیری از اتلاف وقت زائران در فرودگاه امام خمینی (ره) و حفظ آرامش آنان در ورود به فرودگاه و اعزام به عربستان تاکید کرد و خواستار فراهم کردن فضای معنوی مطلوب در ترمینال سلام و اطلاع‌رسانی مناسب با استفاده از تابلوها و بکارگیری راهنمایان به حجاج شد. 

اکبر رضایی معاون حج و عمره و محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت نیز در این نشست درباره فعالیت تیم اعزامی به عربستان، اقدامات انجام شده در حوزه‌های تامین مسکن در مدینه منوره و مکه مکرمه، حمل و نقل زائران در سرزمین وحی، تغذیه و تدارکات، انتقال ارز به بانک سعودی برای تامین هزینه‌ها و روند ورود اطلاعات زائران به سامانه مسار برای دریافت روادید گزارش دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن‌الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز با ارایه گزارشی درباره نحوه برگزاری جلسات آموزشی کاروان‌های حج تمتع، توزیع محصولات فرهنگی بین زائران و روند تخصیص خادمان فرهنگی کاروان‌ها اظهارداشت: با تدابیر اتخاذ شده ۳۸ هزار مرسوله پستی حاوی بسته‌های فرهنگی حج امسال به موقع تامین و به زائران تحویل شده است. 

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه معاینات پزشکی ۳۸هزار و ۷۶۳ زائر در سامانه ثبت شده است، افزود: این تعداد شامل ۱۸هزار و ۹۶۱ زائر مرد و ۱۹هزار و ۸۰۲ زائر زن است که نشان می‌دهد تعداد زائران زن حج ۱۴۰۱ از تعداد مردان بیشتر است.

طاهر درودی همچنین با اشاره به نحوه تامین و تزریق واکسن‌های فلج اطفال(IVP) و مننژیت زائران درباره چگونگی تامین داروهای مورد نیاز حجاج در حج پیش رو نیز گزارش داد و گفت: بخشی از داروهای مورد نیاز زائران شامل انواع شربت‌ها و سرم‌ها از عربستان تامین خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.