| کد خبر: 165748 |

◄ لجستیک؛ محور اصلی توسعه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام

عضو هیئت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) عنوان کرد: لجستیک یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها و افزایش رقابت‌پذیری صنعت در برابر واردات و صادرات محسوب می‌شود به همین جهت مهم‌ترین بخش در توسعه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی لجستیک خواهد بود.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام عنوان کرد: لجستیک یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها و افزایش رقابت‌پذیری صنعت در برابر واردات و صادرات محسوب می‌شود به همین جهت مهم‌ترین بخش در توسعه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی لجستیک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، تاجیک در نشست خبری سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام که امروز (16 اردیبهشت‌ماه) به اهمیت پهنه صنایع خلاق، فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: این پهنه جزو نقطه‌نظرات شخص وزیر راه و شهرسازی بود که در دی‌ماه سال گذشته این پهنه معرفی و مورد تائید ایشان قرار گرفت.

وی افزود: برای انتخاب فاز پیشران منطقه آزادشهر فرودگاهی امام که با مساحت 240 هکتار با نام پهنه کسب‌وکار شناخته می‌شود دو فاکتور اصلی مدنظر بود. فاکتور اول انتخاب موقعیت مناسب برای این منطقه در راستای تسهیل برای سرمایه‌گذاری و احداث زیربناها بود و نکته دوم نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام بود که باعث شد این منطقه در جنوب شرقی شهر فرودگاهی واقع شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه نقشه‌های اجرایی این کار برای احداث زیرساخت‌ها توسط مشاور مادر آماده شده است، عنوان کرد: لجستیک یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها و افزایش رقابت‌پذیری صنعت در برابر واردات و صادرات محسوب می‌شود به همین جهت مهم‌ترین بخش در توسعه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی لجستیک خواهد بود.

تاجیک خاطرنشان کرد: مشاور لجستیک ما در واقع یک شرکت حرفه‌ای در زمینه لجستیک است که تنها در این حوزه کار کرده است. این شرکت مشاور در اروپا و منطقه در این بخش فعالیت داشته است و از جمله کارهای این مشاور در توسعه شهر لجستیک دبی از سال ۲۰۰۳ و منطقه آزاد جبل علی از سال ۲۰۰۷  بوده که به‌عنوان مشاور مادر در آنجا کار کرده است.

او با بیان اینکه یکی از اهداف ما در طرح جامع این است که ظرف 5 سال به 800 تن در سال به ایرکارگو (جابه‌جایی بار هوایی) برسیم، اما این کار نیازمند الزاماتی است، افزود: کسی که بار هوایی را انتخاب می‌کند مهم‌ترین نکته قابل‌توجه برای این شخص بحث زمان است اما ما اکنون در این مورد از کشورهای منطقه عقب هستیم.

تاجیک افزود: در حوزه جنوبی و شمالی کشور ما در حوزه لجستیک اتفاقات بسیاری مهمی رخ‌داده است که البته ما آن‌ها را رقیب خود نمی‌دانیم بلکه باید بتوانیم همگی در کنار یکدیگر کار کنیم و به عنوان شهر فرودگاهی نیز  سهم خود را در بازار داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.