| کد خبر: 160360 |

همزمان با اعلام عملیاتی بودن صد در صد ظرفیت فرودگاه امام تاکید شد

◄ تذکر جدی به ایرلاین‌ها برای رفع تاخیر و جایگزینی پروازهای لغو شده

از سه روز پیش به این سو، شرایط فرودگاه امام به روال عادی پروازها بازگشته و بسیاری از ایرلاین‌های خارجی از خدمات فرودگاهی بهره‌مند شده‌اند. اما در عرصه داخلی، برخی ایرلاین‌ها با «انباشت» پروازها به دلیل تاخیر و کنسل شدن، حالا با موجی از تقاضا روبرو شده‌اند که اعتراض مسافران را در پی داشته است.

تین نیوز

با وجود آماده بودن زیرساخت‌های پروازی در فرودگاه امام، عملکرد برخی شرکت‌های هوایی در افزایش حجم لغو پروازها موجب سرگردانی مسافران و ازدحام در سالن‌های فرودگاه شده است. امروز شهرام آدم‌نژاد مدیرعامل شهر فرودگاهی امام عنوان کرده که این فرودگاه به طور کامل عملیاتی بوده است.

از روز شنبه که به دلیل بارندگی 80 سانتی‌متری برف، تمام خطوط هوایی، پروازهای خود را لغو کردند تا ساعت 11 دوشنبه که فرودگاه امام به روال عادی خود بازگشته، 4 روز می‌گذرد؛ در این مدت، انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی از روزهای ابتدایی امدادرسانی و خدمات‌دهی در فرودگاه امام، حاکی از شرایط نامساعد جوی در این فرودگاه بود.

اما از سه روز پیش به این سو، شرایط فرودگاه امام به روال عادی پروازها بازگشته و بسیاری از ایرلاین‌های خارجی به جابجایی پروازها دست زده‌اند و برخی از ایرلاین‌های داخلی نیز برای پاسخگویی به مسافران با مشکلاتی مواجه‌اند و با «انباشت» پروازها به دلیل تاخیر و لغو شدن، حالا با موجی از تقاضا روبرو شده‌اند که اعتراض مسافران را در پی داشته است.

این در حالی است که مسئولان تاکید دارند خدمات‌دهی در فرودگاه امام با وجود شرایط سخت آب و هوایی (پایین‌تر بودن دمای این منطقه از شهر تهران) و سختی عملیات برف‌روبی و پاکسازی باند پروازی، از همان ساعات نخستین آغاز شده و از زمان اعلام عملیاتی شدن فرودگاه؛ صد در صد ظرفیت آن آماده خدمت‌رسانی بوده است.

امروز، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید سرزده از فرودگاه امام از جمله «قصور شرکت‌های هوایی در سرگردانی مردم و مسافران» استفاده کرده و قول داده که «با هر کسی که در این زمینه مقصر باشد، برخورد قانونی می‌شود.»

او عنوان کرده که «حق با مردم است و شرکت های هوایی و دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی نباید اجازه دهند برای مردم در این مواقع مشکلی پیش آید.»

اشاره رئیس سازمان بازرسی کل کشور به «قصور شرکت‌های هوایی» در «لغو پروازها» از آنجا اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند که از دو روز پیش و با عملیاتی شدن فرودگاه امام، شرایط برای انجام عملیات پروازی فراهم شده است؛ اما برخی ایرلاین‌ها به دلیل حجم بالای لغو پروازها و کمبود هواپیما قادر به خدمات‌رسانی نبوده‌اند.

ناصر سراج در بازدید از فرودگاه امام گفت:به کلیه ایرلاین‌ها تذکر جدی داده شد که پروازهای برنامه‌ای امروز باید بدون تأخیر و سر وقت مقرر انجام شود و همچنین پروازهای قبلی که تأخیر داشتند، باید به سرعت برای آنها پرواز جایگزین درنظر گرفته شود. در خصوص اسکان و پذیرایی مناسب مسافران باقیمانده نیز تمهیدات لازم اتخاذ شود تا هیچ مسافری در فرودگاه بلاتکلیف نماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.