| کد خبر: 158429 |

معارفه مدیرعامل شهر فرودگاهی امام /4

◄ پیاده‌سازی نظام لجستیک در شهر فرودگاهی برای جذب سرمایه خارجی

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در آیین معارفه خود از لزوم تغییرات در شهر فرودگاهی با جلب مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در آیین معارفه خود از لزوم تغییرات در شهر فرودگاهی با جلب مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، شهرام آدم‌نژاد در آیین معارفه خود به‌عنوان مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام در ابتدا از کوروش فتاحی سرپرست سابق این شرکت تشکر کرد و گفت: پس از 25 سال حضور و خدمت در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای فرصتی پیش آمد تا در عرصه هوایی حضور یابم و امیدوارم بتوانم کارهای شایسته و آبرومندانه‌ای در این حوزه انجام دهم.

آدم‌نژاد از اعتماد وزیر راه‌وشهرسازی، علی عابدزاده و مه‌آبادی قدردانی کرد و ادامه داد: هنگام پیشنهاد این مسئولیت از خود سؤال کردم که چرا من باید برای این حوزه انتخاب شوم درحالی‌که انتخاب‌های بهتر از من وجود دارد.

او با بیان این نکته که بعد از گفت‌وگوی مفصل با وزیر راه‌وشهرسازی و غلامرضا سلامی مشاور ایشان در این‌باره که فقط قرار نیست در موضوع فرودگاه فعالیت داشته باشم، تصریح کرد: دلایل انتصاب و موافقت با این سمت این است که سال‌ها است که در کشور اصول دولت‌مداری، مبنی بر درآمدهای نفتی است. دولت همه‌کاره می‌شود و هر پیمانکار را انتخاب و تأیید صلاحیت می‌کند و زیر و بم کار را بر عهده می‌گیرد که هیچ شباهتی به شکل مشارکت‌پذیری ندارد.

وی ادامه داد: ضرورت دارد برای مشارکت‌پذیری، تقسیم قدرت صورت گیرد تا مردم هم در توسعه زیرساخت‌ها مشارکت داشته باشند و هم به سرمایه‌گذاری در این حوزه روی‌ آورند.

به گفته آدم‌نژاد اکنون فاصله و انحراف‌ معیار ما با دو کشور جنوب خلیج‌فارس بسیار زیاد است که یکی از دلایل آن، عدم جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی است.

مدیرعامل جدید شرکت شهر فرودگاهی امام ادامه داد: تغییرات اساسی و نگاه به جذب سرمایه‌گذار باید آغاز شود و به بخش خصوصی اجازه پیش‌روی دهیم.

وی با بیان اینکه کشور ما نیازمند توسعه و جلب سرمایه‌گذار است، گفت: در قرن هجدهم توسعه مبتنی بر دریا بود. در قرن 19 مبتنی بر حمل‌ونقل ریلی، بعد از آن جاده و آزادراه و امروز نیز به‌دلیل مدیریت زمان و سرعت، توسعه بر مبنای حمل‌ونقل هوایی شکل گرفته است.

آدم‌نژاد تصریح کرد: اگر استقرار نظام موبیلیتی مدنظر است و اگر می‌خواهیم پایتخت را حفظ کنیم، حتماً به فرودگاهی نظیر فرودگاه امام خمینی (ره) نیازمندیم و اگر قرار است در این حوزه کار جدی کنیم و پاسخی به نیازهای پایتخت دهیم باید به توسعه شهر فرودگاهی از مسیر جذب سرمایه‌گذار فکر کنیم. بر همین اساس قرار است در شهر فرودگاهی امام نظام لجستیک ایجاد شود تا از وضعیت موجود خارج شویم.

آدم‌نژاد  تاکید کرد: برای تغییرات بزرگ مصمم هستیم اما برای این هدف به کمک همه نخبگان و صاحبان اندیشه نیازمندیم. وی همچنین به بزرگ‌مقیاس بودن پروژه شهر فرودگاهی امام اشاره کرد و گفت: برای پیاده‌سازی دستور 8 ماده‌ای وزیر راه‌وشهرسازی نیز به همکاری تمام دوستان در این صنعت نیازمندم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.