| کد خبر: 157430 |

◄ پاسخ مدیرعامل ایران‌ایر به شایعه توقف فروش هواپیمای نو

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران معتقد است، طرح نظارت بیشتر آمریکا بر قراردادهای هواپیما شاید صدور مجوزهای اوفک و خزانه‌داری آمریکا را به تعویق بیندازد ولی موجب لغو مجوزها نخواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران معتقد است، طرح نظارت بیشتر آمریکا بر قراردادهای هواپیما شاید صدور مجوزهای اوفک و خزانه‌داری آمریکا را به تعویق بیندازد ولی  موجب لغو مجوزها نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، فرزانه شرفبافی ظهر امروز در حاشیه دومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران عنوان کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» قرارداد خرید 80 فروند هواپیمای بوئینگ و 100 فروند هواپیما ایرباس و 20 فروند هواپیمای ای‌تی‌آر را بسته است.

وی افزود: از این تعداد تا کنون 3 فروند ایرباس و 6 فروند ای‌تی‌آر تحویل هما داده شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 6 فروند هواپیمای ای‌تی‌آر در کلیه فرودگاه‌های کشور در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه خوشحالیم که توانستیم شبکه پروازی کشور را از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک‌تر تبدیل کنیم، گفت: برخی از فرودگاه‌های کوچک که پروازی در آن صورت نمی‌گرفت و بدون استفاده مانده با استفاده از هواپیماهای ای‌تی‌آر فعال شد.

شرفبافی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در  28 مسیر خارجی و 76 مسیر داخلی پرواز دارد.

وی خاطرنشان کرد: هواپیمایی هما کاملاً یک شرکت بازرگانی است و تمام  فعالیت‌های آن مبتنی بر عملکرد تجاری است و در هیچ زمانی کار نظامی انجام نداده است و همواپیماهایی که قرار است به این شرکت تحویل داده شود تنها کاربرد مسافری خواهد داشت.

مدیرعامل هما با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند که آمریکا قصد دارد در  قراردادهای هما نظارت بیشتری داشته باشد باید بگویم که این شرکت مشکلی در این رابطه ندارد، خاطرنشان کرد: این موضوع ممکن است مجوزهای اوفک و خزانه داری را را به تعویق بیندازد ولی اثری بر لغو مجوزها نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.