| کد خبر: 81278 |

شورای شهر نرخ عوارض طرح ترافیک را اصلاح کرد

تین نیوز | در جلسه غیرعلنی دیروز شورای شهر تهران که البته با صحبت‌های اعضا درخصوص انتخابات همراه بود دستور جلسه‌ای در رابطه با اعتراض فرمانداری به مصوبه تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در سال۹۵ مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس كمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران حین رسیدگی به این اعتراض پیشنهادی را مطرح كرد. رحمت‌الله حافظی با بیان اینكه هم‌اكنون آمبولانس‌های115 شهر تهران به‌دلیل ورود به محدوده طرح ترافیك جریمه می‌شوند، گفت: این در حالی است كه خودروهای آتش‌نشانی و پلیس، نه طرح ترافیك می‌‌گیرند و نه جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به این نكته كه در جدول تهیه شده برای طرح ترافیك، آمبولانس‌های115 در ردیف سوم تعریف شده‌اند پیشنهاد داد خودروهای امدادی به ردیف یك این جدول منتقل شود كه با موافقت سایر اعضای شورای شهر تهران روبه‌رو شد و به تصویب رسید. گفتنی است كه مشمولان ردیف یك، نیازی به استفاده از مجوز طرح ترافیك ندارند و تردد آنها در محدوده طرح مجاز است.

احمد دنیامالی، رئیس كمیسیون عمران شورا اما اعتراضات فرمانداری در چند بند را مورد قبول دانست. وی گفت: در بند یك ذكر شده: «اصلاح زمان مندرج در تبصره ششم ماده واحده درخصوص پرداخت عوارض ورود به محدوده طرح از 24ساعت پس از ورود به 72ساعت به جهت پرداخت بموقع در بازه زمانی مناسب از جمله پایان هفته و تعطیلات قرار گیرد» كه ما نیز با این مورد موافقیم.

این مسئله هم مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت تا در لایحه طرح ترافیك سال آینده پایتخت اصلاحات مدنظر كمیسیون عمران اعمال شود. اقبال شاكری دیگر عضو این كمیسیون هم پیشنهاد داد شهرداری تهران جزئیات این لایحه را منتشر كند تا مردم از آن آگاه شوند. وی بر این نظر بود كه وقتی امكان انتخاب روز ورود به طرح برحسب ضرورت ورود به محدوده وجود دارد، سازمان‌ها بهتر است براساس نیاز نسبت به خرید طرح ترافیك اقدام كنند.

دیروز همچنین بررسی یك فوریت لایحه پیشنهاد و معرفی 7نفر از كاركنان شهرداری تهران به‌عنوان قائم‌مقام ذیحساب در مناطق و واحدهای تابعه شهرداری تهران به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.عبدالحسین مختاباد هم كه ریاست كمیته هنری شورا را برعهده دارد درخصوص بودجه مورد نیاز اقدامات فرهنگی و اجتماعی صحبت كرد. وی گفت: «متأسفانه امسال جفایی به سهم فرهنگ و هنر در بودجه شهرداری تهران شد.» وی با اشاره به وضعیت سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران افزود: «متأسفانه بودجه‌ای كه برای این سازمان و اقدامات فرهنگی هنری درنظر گرفتیم با سفارش‌های ما همخوانی ندارد و باید فكری برای این وضعیت كنیم.»

پیشنهاد نامگذاری مكانی در تهران به نام سلحشور
اعضای شورای شهر تهران دیروز پیش از آنكه به بررسی دستور جلسات بپردازند به حضور پررنگ مردم در انتخابات اشاره كردند و پیروز اصلی را مردم دانستند. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم جلسه را با موضوع انتخابات اخیر شروع كرد. وی با بیان اینكه ملت مسلمان ایران به‌رغم همه فشارها و تبلیغات كه وجود داشت توانست دین خود را به بهترین نحو به انقلاب ادا كنند، افزود: «نتایج هرچه باشد ما امیدواریم به خیر و بركت و رشد و تعالی انقلاب اسلامی بینجامد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به تشكر از شهرداری تهران پرداخت و گفت: «جا دارد از نیروهای خدوم شهرداری تهران كه در راستای پاكسازی سیمای شهر بعد از انتخابات تلاش گسترده‌ای به‌كار گرفتند صمیمانه تشكر كنیم.» چمران به همین منظور از تلاش 30هزار كارگر شهرداری كه شبانه نسبت به پاكسازی سیمای شهر مبادرت كردند، تقدیر كرد. وی همچنین درگذشت سلحشور را به عموم ملت ایران تسلیت گفت و برای آیت‌الله واعظ طبسی و معصومه آباد (عضو شورای شهر تهران) كه در بستر بیماری هستند از خداوند منان شفای عاجل خواستار شد. اقبال شاكری نیز درخواست كرد تا مكانی در تهران به نام مرحوم سلحشور نامگذاری شود. نظر مجتبی شاكری هم این بود كه زنده‌یاد سلحشور علاقه ویژه‌ای به قصص قرآنی و داستان پیامبران داشت و این امر می‌تواند الهام‌بخش برنامه‌های سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران باشد.

تورق تاریخ به روایت رئیس شورا
رئیس شورای شهر تهران طبق روال هر هفته دیروز هم به تورق تاریخ پرداخت و وقایع تاریخی ایام هفته را ذكر كرد. مهدی چمران در دویست و چهل و دومین جلسه شورا گفت:« 8 اسفند‌ماه مصادف با سالروز شهادت فرمانده رشید اسلام حاج حسین خرازی فرمانده لشكر 14امام حسین(ع) در سال 1365است كه نام و یاد این فرمانده بزرگ اسلام را گرامی می‌داریم.»

وی ادامه داد: «همچنین 9اسفند روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان است و امیدواریم با تلاش‌هایی كه صورت می‌گیرد حمایت از مصرف‌كنندگان به بهترین شكل انجام شود.» چمران سپس یاد آور شد: «10اسفند‌ماه (امروز) نیز روز ورود حضرت امام (ره) به شهر قم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57است كه بعد از 15سال فاصله گرفتن از قم به این شهر بازگشتند.»

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.