| کد خبر: 7701 |

دبیر به سلطانی فر:

◄ نامه های نوسازی در بافت های تاریخی را به راحتی صادر نکنید / احداثموزه در شهر ری

تین نیوز | رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در شصت و ششمین ، جلسه علنی شورا از سلطانی فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست به  دلیل ظلمی که در سال های اخیر به شهر ری شده، موزه ای در این شهر احداث  کند.
 
به گزارش خبرنگار تین نیوز از شصت و ششمین جلسه شورای شهر، علیرضا دبیر خطاب به عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه شورا که به عنوان  رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میهمان شورای اسلامی شهر تهران بود، تاکید کرد: اگر کارگروهی برای حل مشکلات میراث فرهنگی می خواهد تشکیل شود بهتر  است افراد اجرایی هم در این کارگروه باشند. ای کاش علاوه بر معاون خدمات  شهری شهرداری، معاون فرهنگی اجتماعی و معاون شهرسازی هم حضور می داشتند.
 
وی با اشاره به برنامه 5 ساله شهرداری تهران و 4 ماده ای که در خصوص  میراث فرهنگی در آن گنجانده شده اظهار داشت: توجه به میراث در بودجه سال  93 شهرداری، در تاریخ روابط میراث و شهرداری بی سابقه است. البته دستور  جلسه های شورا را هم ببینید، میراثی است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه از سلطانی فر خواست با توجه به ظلمی که در  یکی دو سال گذشته به مردم شهرری شده و باعث شده توسعه در این منطقه انجام  نشود یک موزه در شهرری احداث شود. وی افزود: در این زمینه و نیز در خصوص  ارتقا اداره میراث ری، شورای شهر هر کمکی از دستش بر بیاید انجام می دهد.
 
دبیر در پایان از شهرداری تهران خواست مصوبه شورا را در خصوص تسهیل هتل  سازی در تهران رعایت کنند و همچنین از سازمان میراث فرهنگی درخواست کرد  درباره صدور مجوز برای ساختمان هایی که می خواهند تغییر کاربری بدهند یا  نوسازی و بازسازی بگیرند، سختگیری کنند و به بافت های تاریخی ثبت شده و
ارتفاع خط آسمان توجه ویژه ای داشته باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.