| کد خبر: 6861 |

راه‌اندازی تراموا در سبزوار طی ۷ سال آینده / احداثشهرداری تاریخی در سبزوار

تین نیوز | شهردار سبزوار از راه‌اندازی تراموا طی 7 سال آینده و احداث شهرداری تاریخی در این شهرستان خبر داد.
 
محمدعلی طالبی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های مختلف این شهرستان بابیان اینکه بسته‌های تشویقی خوبی برای توسعه مناطق کمتر توسعه سبزوار تدوین و تهیه شده است؛ اظهار داشت: امیدواریم با ارائه این بسته‌های تشویقی شاهد ایجاد یک تعادل خوب در حوزه توسعه شهری و مسکن باشیم.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد شهر سبزوار برمبنای رونق اقتصادی در حوزه مسکن و ساخت‌وساز است؛ تصریح کرد: با رکود بازار مسکن اقتصاد شهر نیز دچار آسیب جدی می‌شود و ما با ارائه این بسته‌های تشویقی به دنبال ایجاد راه‌های دیگری برای رونق اقتصادی شهر با جذب سرمایه‌گذار و جلب مشارکت‌ها هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه برای حضور سرمایه‌گذاران در شهر سبزوار نیازمند ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذار و امکان سرمایه‌گذاری هستیم؛ یادآور شد: شهرداری با رویکرد ایجاد بسترسازی‌های مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه‌های شهری برنامه‌ریزی‌های خوبی کرده و خوشبختانه در این زمینه دفاتر سرمایه‌گذاری شهر داری این شهر در تهران و مشهد ایجاد شده و امیدواریم تا با ایجاد این دفاتر شاهد حضور سرمایه‌گذاران مختلف در این شهر باشیم.
 
طالبی با بیان اینکه بیش از 47 پروژه نیمه تمام در حوزه شهری داریم افزود: متأسفانه اغلب این پروژه‌ها مربوط به سال‌های 90 و 91 است که از رشد فیزیکی 70 درصد برخوردار است و از اولویت‌های نخست ما نیز اتمام این پروژه‌هاست.
 
وی افزود: برای اتمام این پروژه‌ها به بیش از 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف بتوانیم این اعتبار را فراهم کنیم.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های معطل مانده طرح احداث میدان سربداران سبزوار در ورودی شهر است که به دلیل برخی ابهامات در آن در حال حاضر از اجرای این پروژه جلوگیری شده است.
 
وی افزود: در سال جاری همه پروژه‌های شهرداری به جز چند پروژه که دارای ابهاماتی است اجرایی خواهد شد.
 
طالبی با اشاره به مسئله بودجه سال جاری شهرداری سبزوار و افزایش 189 میلیارد تومانی آن عنوان کرد: بودجه شهرداری پس از 10 جلسه بررسی توسط شورای شهر تصویب شده و در حال حاضر نیز در کمیته انطباق در حال بررسی است تا پس از تصویب در آن به شهرداری ابلاغ شود.
 
وی بابیان اینکه در بودجه فعلی بیش از 5 درصد از هزینه‌های جاریه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است؛ افزود: ما برای تحقق بودجه طرحی‌های مشارکتی و فروش اوراق را در دستور کار داریم.
 
وی افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از 3.2 درصد از مالیات ارزش افزوده که متعلق به شهرداری است و مبلغی در حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان در هرماه می‌شود بتوانیم بودجه را محقق و خدمات خوبی را در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه دهیم.
 
شهردار سبزوار با بیان اینکه شهرداری این شهر در 80 سال گذشته هیچ‌گونه مداخله‌ای در حوزه‌های خاص اجتماعی نداشته است؛ یادآور شد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال حاضر به دنبال ایجاد معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی، معاونت ترافیک و حمل‌ونقل، سازمان عمران و احداث شهرداری تاریخی سبزوار هستیم.
 
وی با بیان اینکه سبزوار دارای 84 هکتار بافت تاریخی است؛ تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در این بافت‌های تاریخی استفاده کرد تا بتوانیم با جذب سرمایه‌گذار شاهد بهره‌برداری اقتصادی از آن باشیم.
 
وی با اشاره به احداث پارک محله‌ها در مناطق مختلف شهر سبزوار نیز گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در هرماه یک پارک محله در مناطق مختلف شهر ایجاد خواهد شد و از اولویت‌های ما در احداث این محل‌ها تجاری‌سازی پارک محله‌ها و ارائه خدمات مناسب به همشهریان از طریق آنهاست.
 
طالبی با بیان اینکه این پارک محله‌ها باید دارای فضایی برای ورزش همگانی، وسایل تفریح و شادی، تجهیزات رفاهی و فرهنگی و... نیز باشد؛ اضافه کرد: در این زمینه افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری به شهرداری مراجعه کرده‌اند و به دنبال این هستیم که این تجاری‌سازی و ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی را با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران ایجاد کنیم.
 
طالبی با اشاره به بحث قطار شهری سبزوار نیز گفت: قطار شهری سبزوار به معنای ایجاد مترو نیست بلکه ما به دنبال احداث تراموا با توجه به وسعت شهر و نیاز شهروندان برای ارائه خدمات بهتر در سطح شهر هستیم؛ که این طرح نیز در حال مطالعه توسط مشاوران است و امیدواریم در 7 سال آینده با پیگیری و ایجاد بسترسازی‌های مناسب محقق شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.