| کد خبر: 6064 |

اتوبوس‌های فرسوده سلامت شهروندان همدانی را تهدید می‌کند

تین نیوز | نماینده مردم همدان در مجلس گفت : وضعیت ناوگان اتوبوس رانی همدان بسیار فرسوده و در شان مردم همدان نیست.

امیر خجسته در بازدید از  ناوگان اتوبوسرانی همدان اظهار کرد : وضعیت ناوگان اتوبوس رانی همدان بسیار نامناسب است و  در صورت استفاده از این وسایل نقلیه فرسوده امکان آسیب به شهروندان وجود دارد.
 
خجسته تشکیل جلسه فوری در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس برای رفع این مشکل را ضروری دانست و ابراز کرد: باید به صورت جدی با این موضوع برخورد کنیم چرا که بحث ناوگان حمل و نقل عمومی بخشی اساسی است.
 
وی گفت: بعد از هدفمندی یارانه ها مردم باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و پیگیری مباحث مربوط به سازمان اتوبوسرانی همدان به طور جدی از جمله کارهای مهم ما خواهد بود.
 
خجسته پس از تماس با هوشنگ خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اعلام کرد: سازمان اتوبوسرانی همدان در گذشته مورد توجه قرار نگرفته است.
 
وی از خنداندل خواست همدان را به طور ویژه مورد توجه قرار دهد چرا که ناوگان اتوبوسرانی بسیار فرسوده است و اضافه کرد: جلسه اختصاصی با شما در این زمینه تشکیل میدهیم.
 
شهردار همدان نیز ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: ناوگان اتوبوسرانی ما در شأن مردم همدان نیست.
 
امیررضا یوسفیان با اشاره به اینکه 15 دستگاه اتوبوس جدید با هزینه 9 میلیارد تومان خریداری شده است، ادامه داد: 6 میلیارد تومان هزینه خود اتوبوسها و 3 میلیارد تومان سود بانکی این مبلغ بوده است.
 
وی بیان کرد: براساس استاندارد سازمان شهرداریها، باید در برابر هر 1000 شهروند یک اتوبوس وجود داشته باشد و شهر همدان با 550 هزار نفر جمعیت نیاز به 550 دستگاه اتوبوس که زیر 10 سال کار کرده باشند دارد.
 
یوسفیان به سیاستهای غلط گذشته اشاره و بیان کرد: همدان دارای حدوداً نیمی از ناوگان حمل و نقل عمومی مورد نیاز شهر میباشد.
 
وی اظهار کرد: قرار بود هر سال دستگاههایی جایگزین اتوبوسهایی شوند که 10 سال از عمر مفید آنها گذشته است اما مدت سه سال است که یک دستگاه اتوبوس هم به همدان داده نشده است.
 
امیررضا یوسفیان یکی از اهداف هدفمندی یارانه را سوق دادن مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی خواند و افزود: عمر مفید بسیاری از اتوبوسها گذشته و 70 دستگاه نیز کاملاً راکد مانده است.
 
یوسفیان بر حفظ امنیت مردم در حمل و نقل تأکید کرد و ابراز نمود: بازسازی اتوبوسهای از رده خارج کار مفیدی نیست.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز از وجود 260 دستگاه اتوبوس در سازمان اتوبوسرانی همدان خبر داد و گفت: از این تعداد 100 دستگاه نیاز به بازسازی اساسی 50 تا صددرصدی دارد.
 
عباس صوفی گفت: برای توسعه سازمان اتوبوسرانی و بالا بردن کیفیت نیاز داریم این 100 دستگاه را تعیین تکلیف کنیم و برای خدماتدهی بیشتر نیز تعداد اتوبوسها را افزایش دهیم.
 
وی با بیان اینکه با به کارگیری 15 دستگاه اتوبوس جدید انتظار مردم همدان را به لحاظ کیفی بالا برده ایم، اظهار کرد: برای هر دستگاه اتوبوس 400 میلیون تومان هزینه میپردازیم اما 15 دستگاه برای شهر همدان بسیار پایین است.
 
صوفی با اشاره به اینکه 100 دستگاه اتوبوس جدید مورد نیاز است، گفت: برنامه ریزی کرده ایم که کیفیت اتوبوسها را بالا ببریم و به دنبال افزایش کمی اتوبوسها در همدان باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.