| کد خبر: 53070 |

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان:

پرداخت عوارض افزایش رفاه شهروندان را به همراه دارد

تین نیوز | سازمانها و نهادها در چارچوبی که قانون برای آنها تعیین کرده وظیفه دارند در قبال اخذ مبالغی مشخص خدماتی را به شهروندان ارائه دهند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شهرداری اصفهان، به طور مثال مخابرات از طریق فروش امتیازات خود و همچنین وصول حق مکالمه از تلفن های شهروندان خدمات ارتباطی را فراهم می سازدو شرکتها و اداراتی نظیر برق ، آب و گاز و ... نیز به همین منوال و در راستای وظایفی که برای آنها تعریف شده به امر خدمات رسانی به مردم می پردازند، شهرداریها نیز در چارچوب وظایف خود باید خدماتی را به شهروندان ارائه کنند.

با این تفاوت که به لحاظ ساختار سازمانی مستقیماً با شهروندان در ارتباط هستند و در شهرهایی با شاخصه های اصفهان، انتظارات از شهرداری به مراتب بیشتر از دیگر شهرها است.
شهرداریها نهادهایی هستند که بودجه آنها مستقیماً از طریق ارایه خدمات به شهروندان حاصل می شود و سهمی از اعتبارات دولتی نمی برند.

شهرداری ها بودجه خود را از ردیف های درآمدی که قانون تعیین کرده تأمین می کنند، یکی از ردیف های درآمدی که قانون برای شهرداریها منظور داشته وصول عوارض نوسازی از کلیه اراضی و ساختمانها و مستحدثات واقع در محدوده قانونی شهر هاست.

شهروندان اگر خواهان خدمت هستند باید بهای آن را بپردازند و بهای خدمات شهرداری پرداخت به موقع عوارض است که نهایتاً در همین شهر و برای خود شهروندان هزینه می گردد.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان در این باره گفت: وجود آسایش در شهر متحمل هزینه است و یکی از راههای تامین هزینه پرداخت عوارض می باشد.

نادر آخوندی تاکید کرد: قطعاً شهروندان بابحث هزینه کرد و خدماتی که شهرداری به آنها ارایه می کند، آشنا هستند .

وی افزود: با وجود گسترش شهرها و اینکه شهروندان آپارتمان نشین شده اند ، همان پرداخت شارژ ماهانه در آپارتمان ها گویای این است که در مجموعه ای که چند نفر با هم زندگی می کنند ، برای آسایش و دریافت خدمات باید حق شارژ پرداخت کنند.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پرداخت عوارض از سوی شهروندان از ۱۰۰ سال پیش یعنی از زمان تشکیل شهرداری ها که هرروز هم بر شرح خدمات آن اضافه می شود ، وجود داشته است، اظهارداشت: داشتن فضای سبز، حمل و نقل، آرامش در شهر و دیگر مباحث شهری نیازمند تامین هزینه است و شهروندان می دانند که برای تامین این هزینه ها باید مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: سالهاست که شهرداری ها مستقل هستند و برای تامین هزینه باید از شهروندان کمک بگیرند که این کمک ها در قالب های مختلفی همچون عوارض منزل مسکونی ، عوارض خودرو و یا عوارض نوسازی پرداخت می شود.

آخوندی خاطر نشان کرد: شهروندان باید بدانند تمام این هزینه ها برای ایجاد آرامش و رفاه مردم جمع آوری و هزینه می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از درآمدهای شهرداری پایدار نیست که این برای توسعه شهر هزینه می شود، اما درآمدهای پایدار صرف هزینه های جاری شهر می شود، گفت: امروزه شهروندان انتظار دارند که از شهرداری خدمات ببینند از این رو شهرداری نیز سعی کرده در هزینه کرد درآمدهای شهر امانت دار خوبی برای شهروندان باشد تا مردم طعم رفاه و آسایش را بچشند.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان تاکید کرد: ما باید با فرهنگسازی شهروندان را با نوع هزینه کرد عوارض آشنا کنیم تا آنها نیز برای پرداخت به موقع عوارض رغبت داشته باشند.

وی که معتقد است نوع نگاه شهروندان نسبت به پرداخت عوارض تغییر کرده است زیرا آنها می دانند پرداخت عوارض به طور مستقیم بر روی زندگی آنها و اقتصاد شهر تاثیر مستقیم دارد، بیان داشت: مصداق بارز این ادعا برمی گردد به ارایه جوایز خوش حسابی که جایزه آن ۱۰۰۰ تخته فرش به شهروندان خوش حساب بود اما هنگام ارایه جوایز به آنها ، شهروندان جوایز خود را به خیریه ها بخشیدند و نشان دادند که برای دریافت جایزه ، عوارض پرداخت نکرده اند.

آخوندی با اشاره به اینکه شهرداری باید بین شهروندان خوش حساب با شهروندان بد حساب تفاوت قائل شود، افزود: شهروندان خوش حسابی که در زمان اعلام شده و مقرر عوارض خود را پرداخت می کنند از برخی تخفیف ها بهره مند می شوند و شهروندانی که در پرداخت عوارض تاخیر دارند مشمول جریمه خواهند شد؛البته هیچ جریمه ای نمی تواند عدم پرداخت به موقع عوارض را جبران کند زیرا ضرر آن به طور مستقیم به چشم همه شهروندان می رود.

وی در پایان یادآور شد: شهروندان باید بدانند که پرداخت عوارض رفاه آنها را افزایش می دهد و باعث ارتقای سطح زندگی آنها می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.