| کد خبر: 44798 |

معاون کیفیت ایران خودرو خبر داد:

◄ برنامه ارتقای کیفی ایران خودرو برای هفت سال آینده / بهبود " کیفیت و " تنوع " تولیدات / حذف کامل قطعات بی کیفیت چینی

تین نیوز | معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه‌ریزی این شرکت برای تولید سه خودروی شاسی بلند خبر داد و گفت: مجموعه صنعتی ایران خودرو، برنامه دقیقی برای هفت سال آینده این شرکت در دست اقدام دارد.
 
به گزارش تین نیوز، مجتبی استاد رحیمی در نشست خبری " کیفیت" که امروز در شرکت ایران خودرو برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد این شرکت پس از تصدی پست معاونت کیفیت از سوی وی اظهار کرد: تا سال 1398 تنوع محصولات تولیدی ایران خودرو از 11 به 21 مدل خودرو در انواع مختلف افزایش خواهد یافت.
 
وی با بیان این‌که در این مدت حداقل سه خودروی شاسی بلند در ایران خودرو تولید خواهد شد خاطرنشان کرد: تولید سواری دیزلی نیز در این برنامه قرار دارد. متوسط "کیفیت" محصولات این شرکت در سال 93 معادل 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 
وی  افزود: با توجه به رشد کیفیت محصولات ایران خودرو، افزایش صادرات نیز در دستور کار قرار گرفته به گونه‌ای که در سال آینده 30 هزار دستگاه از خودروهای تولید شده در این گروه به کشورهای هدف صادر خواهد شد.
 
استاد رحیمی یادآورشد: البته میزان بهبود کیفی محصولات در سال جاری از نظر مدیریت ارشد شرکت راضی کننده نیست اما در این زمینه به دنبال افزایش بیشتر کیفیت محصولات تولیدی هستیم که قطعا با این هدف گذاری به این مهم دست خواهیم یافت.
 
وی در ادامه افزود: شاخص میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای تولیدی در شش ماهه اول امسال بهبود سه درصدی نسبت به سال گذشته را به خود اختصاص داده است که تلاش بر این است که این میزان به درجه قابل قبولی افزایش یابد.
 
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در شاخص C100 که  شاخص مربوط به میزان برگشتی قطعات از شبکه خدمات پس از فروش است، نیز به بهبود 51 درصدی نسبت به سال 92 دست یافته ایم. در حال حاضر دو سیستم ارزیابی پژو و رنو را در ارزیابی کیفیت محصولات تولیدی داریم که به طور قطع در آینده نزدیک نیز سیستم ارزشیابی خاص ایران خودرو در این حوزه فعال خواهد شد.
 
استاد رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته می شود داخلی سازی برخی قطعات خودروها به کاهش کیفیت این محصولات منجر شده است، اظهار داشت: کاهش تعداد منابع تامین قطعه و مشترک سازی برخی قطعات از جمله راهکارهای ما برای فعالیت در شرایط تحریم بود که البته این موضوع تاثیر کیفی بر محصولات نداشته است.
 
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد:‌ در زمینه سیستم تعلیق و گیربکس محصولات تولیدی کارگروهی در این شرکت تشکیل و از مشاوران خارجی نیز بهره گرفته می شود، در آینده نیز برنامه‌ای برای جایگزینی گیربکس‌های جدید در محصولات تولیدی در دستور کار این خودرو سازی گنجانده شده است.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا کیفیت خودروهای صادراتی ایران خودرو بیشتر از کیفیت خودروهای عرضه شده به بازار داخل است، اظهار کرد: کیفیت خودروهایی که صادر می‌شود مانند کیفیت خودروهای عرضه شده در بازار داخل است و اساسا فرقی در روند تولید خودروها از نظر بازار هدف عرضه آن‌ها، وجود ندارد.
 
حذف قطعات بی کیفیت چینی
از خطوط خودرو
استاد رحیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ورود قطعا بی کیفیت چینی به خطوط تولید خودروسازان خاطرنشان ساخت: منکر واردات تعداد ناچیزی از قطعات مورد نیاز  از کشور چین به ایران خودرو نبوده ایم اما در این زمینه نظارت های کیفی وجود داشته و هیچ قطعه بی کیفیتی وارد خطوط تولید نشده است.  تنها 7 درصد از قطعات کیفی مورد استفاده در تولیدات ایران خودرو را قطعات با کیفیت چینی تشکیل می دهد. مسلم است قطعات فاقد کیفیت در ایران خودرو جایگاهی نداشته و از چرخه مصرف خارج خواهند شد.
 
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مقایسه کیفیت خودروهای چینی با خودروهای تولید داخل گفت: به طور کلی در خودروهای وارداتی گذشته از موضوع کیفیت آنها، بحث خدمات پس از فروش نیز مطرح است زیرا هیچ کدام از خودروهای وارداتی دارای شبکه خدمات پس از فروش به گستردگی ایران خودرو و سایپا نیستند و  به طور مسلم ظرف یک تا دو سال آینده این مشکل، نمود قابل توجهی در میان دارندگان خودروهای وارداتی خواهد داشت.

برنامه هفت ساله ایران خودرو برای ارتقای کیفیت
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه هفت ساله برای ارتقای کیفیت خبر داد و گفت : یکی از ورودی های این برنامه دستورالعمل های رییس جمهوری است و کارگروه هایی تشکیل می دهیم تا مباحت کیفیت و غیرکیفیت را اجرایی کنیم.
 
به گفته وی، نوسان کیفی در محصولات ایران خودرو مشاهده می شود که به دنبال ریشه یابی وجود این افت و خیزها هستیم و تلاش خواهیم کرد از10 درصد کنونی کمتر شود.
 
وی افزود: برنامه های کیفی مشخص و ارایه شده است و باید منابع مالی آن ساماندهی شود و محدودیت های قیمتی تاثیر منفی روی سرمایه گذاری در بخش کیفیت خواهد داشت.

استادر حيمي به رشد شاخص هاي كيفي محصولات ايران خودرو طبق نتايج منتشر شده از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران اشاره كرد و گفت:‌ 13 محصول ايران خودرو كه توسط شركت بازرسي ارزيابي مي شوند همواره در رديف هاي بالاي جدول رده بندي قرار دارند. وي افزود:‌ كليه محصولات ايران خودرو در رده كيفيت A وA+ قرار دارند.
 
معاونت كيفيت ايران خودرو ضمن اشاره به صدرنشين بودن هميشگي محصول سوزوكي گراندويتارا در دوره هاي مختلف ارزيابي شركت بازرسي گفت: محصول سوزوكي براي اولين بار از زمان توليد كم ترين نمره منفي يعني عدد 15 را كسب كرده است. وي خاطرنشان كرد: كليه شاخص هاي اندازه گيري شده براي محصولات ايران خودرو در 11 ماه امسال نسبت به سال گذشته به ميزان 10 درصد بهبود يافته كه اين بهبود در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن سال گذشته 14 درصد به ثبت رسيده است.
 
استادرحيمي درخصوص بهبود كيفيت خودرو بعد از تحويل به مشتري،‌ رضايت از فرآيند خدمات فروش، تحويل به موقع خودرو به مشتري، خدمات پس از فروش و شاخص برگشتي قطعات گفت: نتايج ارزيابي هاي شركت بازرسي براي كليه شاخص ها حكايت از بهبود در نيمه اول امسال نسبت به نيمه دوم سال گذشته دارد. وي خاطرنشان كرد:‌ قطعا گزارش نيمه دوم سال 93 شركت بازرسي بهبود بيشتري را نشان خواهد داد كه البته برنامه ها و پروژه هاي بهبود براي افزايش كيفيت در اين شاخص ها تا دست يابي به شرايط مطلوب و مورد نظر مشتري ادامه خواهد داشت.
 
وي اذعان كرد:‌ بهبودهاي محقق شده تصادفي نبوده، بلكه حاصل تلاش هاي شبانه روزي و اجراي پروژه هاي متعدد كيفي در گروه صنعتي ايران خودرو بوده است. وي اظهار اميدواري كرد: با افزايش سبد محصولات ايران خودرو به 21 نوع محصول تا 4 سال آينده و ارايه محصولات با كيفيت، رضايت مشتريان را بيش از پيش فراهم كنيم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم 0 0

    ادعاهای ایشان محض خنده بد نبود!!!!

  • جاوید 0 0

    مشکل ایران خودرو هم مانند بسیاری از سازمان ها و شرکت ها، بحثارتباط مدیریت - مالکیت است. با این شیوه بنگاه داری ادعاهای مطرح شده فقط رویاست و تازه تا هفت سال آینده شاید ۲-۳ نوبت تیم مدیریتی جابجا شود لذا دیگر کسی حضور ندارد تا به وعده های هفت سال گذشته خود پاسخگو باشد!