| کد خبر: 239723 |

کاهش دما تا ۸ درجه

◄ ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در چهار کلانشهر طی امروز (۶ بهمن‌ماه) از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

تین نیوز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در چهار کلانشهر طی امروز (۶ بهمن‌ماه) از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: امروز(۶ بهمن‌ماه) با توجه به تداوم پایداری هوا همچنان هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان آلوده پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در بعدازظهر به‌تدریج از مقدار غلظت آلاینده‌های جوی در این مناطق کاسته شود.

وی در ادامه گفت: از بعدازظهر امروز (۶ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، بارش برف و باران آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه (۷ بهمن ماه) بر شدت فعالیت این سامانه افزوده می‌شود و گستره آن شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکزی استان‌های واقع در راستای زاگرس مرکزی و شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های ساحلی دریای خزر شمال شرق همچنین مناطقی از شمال استان‌های فارس و بوشهر را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جمعه (۸ بهمن‌ماه) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال شرق است و شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ بهمن‌ماه) جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، گفت: طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به شدت بارش طی روزهای آینده اظهارکرد: شدت بارش پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و جمعه (۸ بهمن‌ماه) در مناطقی از مازندران و گلستان است.

وی در ادامه گفت: پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) سرعت وزش باد در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب، بخش‌هایی از مرکز و از اواخر وقت در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت دمای هوا اظهارکرد: دمای هوا از امروز تا جمعه (۶ تا ۸ بهمن‌ماه) در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد و تا یکشنبه (۱۰ بهمن‌ماه) در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

به گفته ضیاییان پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) شمال خلیج فارس و جمعه (۸ بهمن‌ماه) علاوه بر شمال، مناطق مرکزی و جنوبی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز پنجشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ بهمن ‌ماه) نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی، از بعداز ظهر ابری، گاهی بارش باران و برف و وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۸ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری، همراه با وزش باد، به‌تدریج صاف و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا(۶ و ۷ بهمن‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۹- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.