| کد خبر: 236879 |

◄ پیامد ضعف سیستم حمل و نقل عمومی؛ کاهش استفاده از دوچرخه

دوچرخه در یکپارپگی با حمل و نقل عمومی است که در شهرهای بزرگ معنی می یابد و سهم قابل توجهی از حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص می دهد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است راه اندازی سیستم گسترده دوچرخه در تهران و دیگر کلان شهرها با وجود مشکلاتی که دارد می تواند با تکمیل سیستم حمل و نقل عمومی و یکپارچه شدن با این سیستم، سهم مناسبی از حمل و نقل را به خود اختصاص دهد.

 به گزارش تین نیوز، مهرداد تقی زاده با بیان این که در بحث های مربوط به معضلات اصلی راه اندازی سیستم گسترده دوچرخه در تهران و شهرها معمولا به مشکلاتی همچون وجود شیب و فراز زیاد، آلودگی هوا و خطر افزایش تعداد و حجم تنفس بر اثر رکاب زدن، فقدان ایمنی کافی برای دوچرخه سوارها و  مشکل ایجاد خطوط ویژه دوچرخه در حد گسترده و پیوسته، عنوان می شود، اظهار کرد: برخی نیز در پاسخ به این موارد سریع عقب نشینی می کنند و از خیر دوچرخه می گذرند و برخی سریع به دوچرخه برقی پناه می آورند و برخی نیز می گویند مردم در مسیرهای مسطح دوچرخه سواری کنند.

بیشتر بخوانید:

 تقی زاده معتقد است اگرچه مشکلات ذکر شده، موضوعات متداولی است که همواره مطر ح می شود اما اگر به یکی از این موراد توجه گردد بقیه مشکلات هم حل می شود و آن هم این است که دوچرخه بخشی از سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی است.

این کارشناس عنوان می کند در شهرهای بزرگ و کلان شهرها راهکار حل این  مشکل آن است که سیستم حمل و نقل عمومی از جهت کیفیت، کمیت، شبکه دسترسی، پارکینگ دوچرخه اختصاصی و عمومی برای دوچرخه سواران، کامل شود.

به گفته وی در این شهرها کاربرد دوچرخه به 2 صورت خواهد بود یکی به صورت استفاده مبدا و مقصد در مسافت های کوتاه برای خرید و کارهای روزمره و ... و دیگری به عنوان فیدر (مکمل).

وی در توضیح استفاده از دوچرخه به عنوان فیدر می گوید که در این حالت، فرد از دوچرخه برای رسیدن به ایستگاه حمل و نقل عمومی استفاده می کند و در آنجا با پارک دوچرخه در پارکینگ آن و یا حمل آن با ناوگان عمومی، ادامه سفر را از حمل و نقل عمومی استفاده می کند.

به گفته وی وقتی کاربرد دوچرخه به عنوان فیدر باشد دیگر مشکلاتی همچون فراز و شیب و آلودگی هوا و ایمنی و ... به علت کوتاه بودن مسیر خیلی جدی نخواهد بود.

 تقی زاده تاکید می کند که دوچرخه در یکپارپگی با حمل و نقل عمومی است که در شهرهای بزرگ معنی می یابد و سهم قابل توجهی از حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص می دهد و در نهایت این ضعف سیستم حمل و نقل عمومی است که موجب کاهش این سهم می شود.

برای شنیدن فایل صوتی سخنان مهرداد تقی زاده اینجا کلیک کنید.

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.