| کد خبر: 219315 |

در بیست و دومین جشنواره شهیدرجایی استان تهران مطرح شد؛

◄ لغو طرح‌های ترافیک و دورکاری؛ کاهش 40 درصدی فاصله‌گذاری‌ها

بیست و دومین جشنواره شهیدرجایی استان تهران که امروز (دوشنبه 31 شهریور 99) با سخنرانی استاندار تهران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و معاون سازمان اداری و استخدامی کشور کار خود را ادامه داده بود، با معرفی برگزیدگان جشنواره بیست‌ودوم پایان یافت.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز، بیست و دومین جشنواره شهیدرجایی استان تهران که امروز (دوشنبه 31 شهریور 99) با سخنرانی استاندار تهران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و معاون سازمان اداری و استخدامی کشور کار خود را ادامه داده بود، با معرفی برگزیدگان جشنواره بیست‌ودوم پایان یافت.

استاندار تهران سخنان خود را با گلایه از عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آغاز کرد و در ادامه گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان با حذف دورکاری و لغو طرح ترافیک به ۴۵ درصد کاهش یافته‎ است و لازم است که رعایت حداکثری فاصله اجتماعی الزامی شود.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: لغو طرح ترافیک و برقراری دورکاری یک سوم ادارات باعث شده بود تا فاصله گذاری اجتماعی مخصوصا در اتوبوس ها و مترو به ۶۰ تا ۷۰ درصد برسد اما اکنون این عدد به ۴۵ درصد برگشته است.

محسنی بندپی ادامه داد: نگران کننده است که با تعطیلات محرم و اوج گیری مسافرت ها اکنون شاهد تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی در سراسر کشور و تهران هستیم. بنابراین همانگونه که رهبر معظم انقلاب امروز اعلام کردند، هر تصمیمی که ستاد ملی کرونا بگیرد، همه اقشار مکلف و موظف به رعایت آن هستند.

استاندار تهران اضافه کرد: امسال مراسم اربعین و راهپیمایی و همچنین اعزام زائران به کربلای معلی منتفی است و همه باید از همین حالا این موضوع را در نظر بگیرم.

این مقام مسئول تصریح کرد: به دنبال تعطیلاتی که در خرداد و شهریور در تاسوعا و عاشورا داشتیم و با مراسم هایی که برگزار شد، اکنون با اوج مراجعه بیماران سرپایی و بستری و افزایش مرگ ومیر در کشور مواجه هستیم و تهران هم جدای از این نظر از  سایر نقاط مجزا نیست.

چراکه وقتی روزانه یک میلیون مسافر مترو و ۸۰۰ هزار مسافر اتوبوس داریم فاصله گذاری اجتماعی که حداقل ۴۵ درصد است رعایت نمی شود پس نباید توقعی داشته باشیم که روند شیوع کرونا وجود نداشته باشد. بنابراین اگر پیشنهاد دادیم و بر آن هم اصرار داریم که حجم ترددها را در تهران کاهش دهیم، نگاه غیر تخصصی نیست حاصل بررسی های علمی و کارشناسی محسوب می شود.

محسنی بندپی تاکید کرد: استان تهران با این وضعیت اشباع جمعیت، تراکم کاری بالاخره یک نوسازی در ساختار تشکیلاتی دستگاه های اجرایی و گاه برخی از فرمانداری ها نیاز دارد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف جشنواره شهید رجایی، ارج گذاری و تکریم از خدمات صادقانه دستگاه‌های موظف در حوزه های مختلف است.

وی اعلام کرد: هدف دوم از برگزاری جشنواره شهید رجایی، نهادینه سازی فرهنگ خدمت رسانی در میان همه کارکنان و دستگاه‌های مختلف است تا به این طریق بتوان تفاوتی میان دستگاه‌هایی که عملکرد بهتری در خدمت رسانی به مردم دارند، قائل شد.

استاندار تهران همچنین گفت: بحث دیگر پایش و رصد برنامه جامع نظام اداری است که بحث علمی روز است و سازمان اداری و استخدامی محورهای خوبی را طراحی کرده اند و باید به آن پایبند بود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اگر نگاهی به عملکرد دستگاه‌های دولتی و اجرایی در استان تهران داشته باشیم، متوجه می شویم که همه دستگاه‌ها در سطح ملی تلاش می کنند و این ظرفیت قانونی را دارند که خدمات صادقانه با نگاه ملی به مردم و شهروندان ارائه کنند.

استاندار تهران تصریح کرد: در کنار تمامی این موفقیت ها و خدمات ارائه شده، باید اعلام کرد که امسال با تمام سختی های موجود به علت وجود شرایط کرونایی، هیچ خاموشی نداشتیم و علاوه بر حفظ اشتغال موجود، موفق به ارتقای نرخ بیکاری تا سطح ۸.۴ درصد شده ایم.

وی اعلام کرد: امسال استان تهران در ارزیابی عملکرد مدیریت سیاسی رتبه نخست کشور را کسب کرد و در شاخص ارتقای فناوری، استفاده از دولت الکترونیک نسبت به انتخابات دوره قبل ۲۷ پله صعود داشت و در شاخص های امنیتی و تولید امنیت برای فضای کسب و کار نیز حایز رتبه شده است.

محسنی بندپی اظهارداشت: فرمانداران تهران امسال برای نخستین بار در کشور، با ابتکار خود و بهره گیری از ظرفیت های قانونی در کنار مدافعان سلامت حضور یافتند و ۱۸۰ میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی کمک کردند و این نشان می دهد که تمام مسئولان استان تهران، نگاه ویژه ای به بخش خدمات رسانی به مردم دارند.

استاندار تهران گفت: در کنار همه این اقدامات و دستاوردهای بسیار ارزشمندی که در استان شاهد آن بودیم، باز نیازمند این هستیم که خدمات را توسعه دهیم و ارتقا بخشیم تا رضایتمندی مردم را داشته باشیم موضوعی که مورد تاکید رئیس جمهوری نیز هست.

 

کسب اعتماد مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی

استاندار تهران با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران از فشار اقتصادی تحریم و توطئه های مختلف استکبار در امان نبود و امروز نیز این شرایط ادامه دارد و به آنچه که امروز به آن نیاز داریم، همین خدمات صادقانه،  کسب اعتماد مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی در جامعه است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، واقعا توانسته ایم سرمایه اجتماعی را با کمک خدماتی که کادر درمانی ارائه کردند، ارتقا ببخشیم و این افتخاری برای نظام و کشور است که هیچ بیمار کرونایی صرف نظر از سن، جنس و تابعیت پشت درب های بیمارستان نمانده است.

محسنی بندپی یادآورشد: اگر این فشار به مدافعان سلامت و نیروهای متخصص درمانی و بهداشتی وارد شده است، برای این بود که هدف نهایی که همان خدمت به مردم است، محقق شود.

استاندار تهران اضافه کرد: اکنون نیز باید همچنان کمک های مومنانه را در بحث اقدامات تداوم دهیم و همدلی و وحدت و همبستگی در اوج اقدامات ما قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر در زمان انقلاب هر از چندگاهی ما با توطئه های دشمنان و استکبار جهانی مواجه بودیم، در شرایط کنونی، هر لحظه با این توطئه ها روبرو هستیم.

محسنی بندپی اضافه کرد: همه مردم دیدند که آمریکا با انزوای خود در شورای امنیت مواجه شد، اعلام کرد که به تنهایی قصد تحریم ایران را دارد در این شرایط ما باید به طور ویژه ای در اجرای برنامه ها تلاش کنیم.

وی اظهارداشت: فاصله خود را با مردم به حداقل برسانیم و هر خدمتی را که می تواند گشایششی را در ابعاد مختلف در زندگی مردم فراهم کند در اولویت قراردهیم.

محسنی بندپی بیان کرد: از هر نوع تفرقه پرهیز کنیم و اگر دستگاه‌هایی میان آنان اختلافی وجود دارد، می توانند از مسیر قانونی که مراجعه به استانداری است آن را برطرف سازند. فرصتی که قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به ما داده است، فروش اموال مازاد و مولدسازی این اموال است، در شرایط سخت ما باید کمک کنیم تا بتوانیم اعتبارات لازم را با این اقدام برای اجرای پروژه ها تامین کنیم تا مردم از ما راضی باشند. ان‌شالله.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    از یک طرف معاون وزیر بهداشت میگه کاراز موج اول و دوم گذشته و طوفان و گرداب راه افتاده .نظام پزشکی میگه وضعیت فوق قرمز هست اما از اون طرف شاهد هستیم که مراسم عزاداری تشویق میشه، طرح ترافیک برقرار میشه. اصرار بر حضور فیزیکی در مدارس میشه و دور کاری برداشته میشه.تازه تقصیرات رو به گردن ملت میندازن که چرا فاصله رو رعایت نمیکنین!!!
    این تناقض در حرف و عمل رو چجوری میشه توجیه کرد؟

  • سعید 0 0

    ادامه : دولت برای مردم مثل پدر هست برای خانواده.فرزند از مشاهده ی عمل پدر الگو میگیره نه از حرف او.