| کد خبر: 217537 |

◄ شورای شهر از دولت 45 هزار میلیارد تومان طلبکار است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست شورا از اختصاص ده درصدی قانون هدفمندی رایانه ها به حمل و نقل عمومی کشور تصریح کرد: این مقدار حدودا 4-5 هزار میلیارد تومان می شود که با حساب 10-12 سالی که این قانون اجرایی شده است، حدودا 45 هزار میلیارد تومان ما از دولت برای توسه حمل و نقل عمومی طلبکاریم.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست شورا از اختصاص ده درصدی قانون هدفمندی رایانه ها به حمل و نقل عمومی کشور تصریح کرد: این مقدار حدودا 4-5 هزار میلیارد تومان می شود که با حساب 10-12 سالی که این قانون اجرایی شده است، حدودا 45 هزار میلیارد تومان ما از دولت برای توسه حمل و نقل عمومی طلبکاریم.

به گزارش تین نیوز، محسن هاشمی در ابتدای سخنان خود در یک برنامه تلویزیونی به اقدامات شورای شهر اشاره کرد. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات دوره جدید شورای شهر از عدم اطلاع رسانی درست تلویزیون و رسانه ها ابراز نارضایتی کرد.

وی در خصوص اقدامات شورا گفت: برای بسیاری بررسی مصوبات شورا باید از مسئولین اجرایی سوال شود و شورا حق دخالت در اجرا را ندارد. وظیفه شورا قانون گذاری است.

رئیس شورا در رابطه با وضعیت سفرهای حمل و نقل عمومی شهری گفت: در تهران 20 میلیون سفر انجام می شود که باید 15 میلیون آن توسط حمل و نقل عمومی تامین شود، تا مشکل آلودگی هوا برطرف و در استفاده از سوخت نیز صرفه جویی شود.

هاشمی ادامه داد: در برنامه سوم شورا آمده و قرار است ما به سمت 10 میلیون سفر با مترو و 5 میلیون سفر با اتوبوس حرکت کنیم. برای این ده میلیون سفر به 12 خط مترو، 256 ایستگاه، 450 کیلومتر خط و 3500 واگن مترو احتیاج داریم. در کنار این ها به 9 هزار اتوبوس هم نیاز است که همه ی این ها در شورا مصوب شده، به شورای عالی ترافیک کشور ارجاع و در حال پیگیری هستند. از این برنامه 400 کیلومتر، 230 کیلومتر اجرایی شده است و مابقی هم طراحی شده اند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به درخواست شورا از اختصاص ده درصدی قانون هدفمندی رایانه ها به حمل و نقل عمومی کشور تصریح کرد: این مقدار حدودا 4-5 هزار میلیارد تومان می شود که با حساب 10-12 سالی که این قانون اجرایی شده است، حدودا 45 هزار میلیارد تومان ما از دولت برای توسه حمل و نقل عمومی طلبکاریم.

او در پاسخ به عقب ماندگی توسعه شهری گفت: این امر به دلیل عدم اجرایی شدن قوانین در کشور است. مجری سازمان های مختلفی هستند. برای مثال خطوط مترو تهران با 50 درصد هزینه دولت و پنجاه درصد شهرداری باید تامین شوند.

هاشمی ادامه داد: بانک مرکزی، وزارت نفت، صنعت دارایی به همراه رئیس جمهور این تفاهم نامه را امضا کرده اند که 40 هزار مینی‌بوس و 19 هزار اتوبوس را مصوب کنند. از این میزان 5 هزار اتوبوس و ده هزار مینی‌بوس برای تهران است. این مصوبه برای اجرا به دولت رسیده است، باید وزارت صمت کارخانه های تولید اتوبوس بیکار را دوباره فعال کند، وزارت نفت منابع را تضمین کرده، صندوق ذخیره ارزی باید پیش پرداخت ها  را انجام دهد و وزرات کشور هم قراردادها را امضا کند.

وی در ادامه برای پیگیری این اقدامات گفت: تمام کلانشهرها، شهردارها و شورای شهرها باید تحویل این وسایل نقلیه را پیگیری کنند.

جهش تولید در تولید اتوبوس هم باید باشد

هاشمی با اشاره به سال جهش تولید گفت: جهش تولید فقط تولید ماسک نیست، تولید اتوبوس هم می تواند باشد. 4 کارخانه واگن سازی داریم که می توانند بالای 60 درصد واگن داخلی را تامین کنند اما همه ی آن ها تعطیل هستند. ده کارخانه اتوبوس سازی هم داریم که آن ها هم بیکارند.

او گفت: اگر مسئولان اقدامات خود را به درستی انجام ندهند، شورای شهر مصوبه را تصویب کند و اگر پیگیری نشد، آن را تذکر دهد، سوال کند و سپس استیضاح کند. ما هنوز به استیضاح جناب حناچی نرسیده ایم زیرا امید داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.