| کد خبر: 211077 |

توضیحات استاندار تهران درباره زلزله دیشب

استاندار تهران درباره زلزله شب گذشته تهران و میزان خسارات آن توضیحاتی داد.

تین نیوز

استاندار تهران درباره زلزله شب گذشته تهران و میزان خسارات آن توضیحاتی داد.

به گزارش تین نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گفت و گو تلویزیونی درباره زلزله شب گذشته اظهار کرد: امروز صبح شاهد زلزله با ۵.۱ ریشتر در دماوند شاهد بودیم که این زلزله تهران را نیز تحت تاثیر قرار داد.

وی بیان کرد: از زمان وقوع زلزله تیم‌های امدادی وارد عمل شدند و این تیم‌ها به روستا‌های شهرستان دماوند که نزدیک گسل مشا بودند اعزام شدند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه زلزله بامداد امروز ۲ فوتی داشت، افزود:در حادثه زلزله دو نفر فوت شدند یکی مردی ۶۰ ساله از گیلاوند که حین فرار دچار حادثه و ضربه به سرش شد و دیگری خانم ۲۱ ساله که از ترس زلزله جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: ۲هزار و ۶۰۰ نفر از تیم اورژانس، ۶ تیم امدادی هلال احمر به روستا‌های دماوند اعزام شدند و شرایطی را محیا کردند که مشکل خاصی تا این لحظه گزارش نشده است.

بندپی افزود: سایر مصدومان نیز به غیر از دو نفر که در حال حاضر در بستری هستند، به صورت سرپایی درمان شدند.

استاندار تهران گفت: بعد از زلزله حدود ۴۰ پس لرزه را شاهد بودیم که نیرو‌های امدادی در آمادگی کامل قرار دارند، انبار هلال احمر آماده است، مخازن ذخیره آب نیز این آمادگی را دارد که در صورت قطع انشعابات آمادگی رسیدگی داشته باشند.

استاندار تهران بیان کرد: ۱۷ مرکز ورزشی رو باز درب هایشان دیشب به روی مردم باز شد چرا که تهران به دلیل شرایطی خاصی که دارد و تراکم جمعیت بالایی و ساختمان‌های بلند باید در حالت آماده باش کامل باشیم.

وی خاطر نشان کرد: ما باید امداد‌های پهپادی را آماده کنیم، آمادگی بیمارستان‌ها در چنین شرایطی مهم است همچنین اپلیکشین "شهر آماده و شهروند آگاه" برای ارتقای دانش مردم و آگاه سازی مردم در مقابله با این پدیده از سوی شهرداری آماده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.