| کد خبر: 209075 |

◄ موج انتقاد در شبکه‌های اجتماعی: بالاخره صندلی‌های اتوبوس، فروشی شد!

این شهروندان با یادآوری این موضوع که چند ماه پیش شهردار تهران «طرح فروش صندلی‌های اتوبوس» را تکذیب کرده بود، عنوان کردند: اکنون به نظر می‌رسد با سواستفاده از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی این کار عملی شده و راهی برای درآمدزایی بیشتر پیدا شده است.

تین نیوز

انتشار یک خبر که در آن عنوان شده بود برای رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسی شهروندان می‌توانند صندلی اتوبوس را پیش‌خرید کنند، در کنار اظهارات محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران که گفته است: مقرر شده با استفاده از ظرفیت برنامه‌های موبایلی طرح رزرو صندلی عنوان فروش صندلی‌های اتوبوس انجام شود؛ شهرداری تهران را که مدتی پیش، فروش صندلی اتوبوس را تکذیب کرده بود با انتقادهای کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه کرده است.

به گزارش تین نیوز، اگرچه مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اعلام کرده است، ناوگان به‌کارگیری شده در برنامه رزرو اتوبوس، از ناوگان اتوبوس‌های دربستی و سرویس‌های شرکت‌هایی تامین شده است که بنا به دلایلی سرویس‌دهی ندارند،  اما برخی شهروندان در تماس با خبرنگار ما عنوان کرده‌اند: این اقدام همان فروش صندلی‌های اتوبوس‌های شهری است که اتوبوسرانی ماه‌ها پیش آن را دروغ خوانده و گفته «صندلی اتوبوس شهری متعلق به همه مردم است»،  اما امروز به‌بهانه‌ کرونا این کار را کلید زد.

این شهروندان با یادآوری این موضوع که چند ماه پیش شهردار تهران «طرح فروش صندلی‌های اتوبوس» را تکذیب کرده بود، عنوان کردند: اکنون به نظر می‌رسد با سواستفاده از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی این کار عملی شده و راهی برای درآمدزایی بیشتر پیدا شده است.

به گزارش تین نیوز، 16 آذر ماه سال 98 و به دنبال انتشار خبری مبنی بر فروش صندلی اتوبوس‌های پایتخت، شهردار تهران عنوان کرد که خبر مربوط به فروش صندلی‌های اتوبوس درست منعکس نشده است.

پیروز حناچی در حاشیه افتتاح فاز اول شهید نجفی رستگار با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار خبری در مورد فروش صندلی اتوبوس‌های بی آر تی با بیان اینکه اصل خبر اساسا درست نیست و این خبر هم درست منعکس نشده بود گفت: در این شرایط سخت هیچ عقل سلیمی به دنبال فروش صندلی و افزایش کرایه نیست و چیزی که توضیح داده شده بود با خبری که منعکس شده بود متفاوت است.

حناچی افزود: این صحبت در حاشیه یک برنامه در مورد استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپی بیان شده و عنوان شده بود که می‌توان از ظرفیت اتوبوس‌های خصوصی برای تقاضاهای انبوه بر از طریق اپلیکیشن اقدام کرد و این ربطی به فروش صندلی‌های اتوبوس‌های بخش عمومی ندارد.

تمام این حاشیه‌ها مربوط به اظهاراتی است که پیمان سنندجی مدیرعامل وقت اتوبوس‌رانی تهران در 15 آذر ماه سال گذشته بیان کرده بود و تنها اندکی پس از این اظهارات و در تاریخ 24 آذر با این سمت خداحافظی کرد و جای خود را به محمود ترفع داد.

وی در گفت و گویی عنوان کرده بود:  این شرکت به زودی اقدام به «فروش ساعتی صندلی اتوبوس‌های پایتخت» خواهد کرد. آنگونه که پیمان سنندجی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران گفته بود این شرکت به همین منظور سامانه‌ای ویژه‌ای راه‌اندازی خواهد کرد.

سنندجی افزوده بود: تأثیر گرانی بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس‌ها در حال بررسی است و در حال حاضر آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

سنندجی افزوده بود: با توجه به شرایط موجود راهکارهای زیادی پیش‌بینی شده که یکی از این راهکارها امکان خرید صندلی برای مسیرهای خاص توسط مسافر است.

به گفته وی یکی از مسیرهایی که قرار است صندلی‌های اتوبوس‌ها در آن فروخته شود مسیر میدان ونک به آزادی است.

 سنندجی به خبرگزاری فارس گفته بود: در این مسیر و در ساعات اوج ترافیک که مسافران زیادی دارد برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، اقدام به فروش ساعتی صندلی‌های اتوبوس می‌کنیم  و به طور مثال مسافرین می‌توانند از ساعات ۷ تا ۷:۱۰ را یک صندلی برای خود خریداری کنند. سیستمی نیز در این زمینه تهیه شده و امیدواریم در آذرماه راه‌اندازی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.